Senaste nytt

Försening leder till missad anslutning: ersättning?

Helt klart. Om BA är måna om sina betalande First Class-kunder bör dem ge dig ersättning utan för mycket bs.

Du flyger inte så mycket BA va..? :)
dwin: Skämt åsido, jag tror att BA kommer att vara lite struliga att ha att göra med. De är inte direkt kända för att hantera IRROPS på bästa sätt, tyvärr. Men stå på dig så bör det lösa sig.

okidoki, nu är klagomålet inskickat...får se vad som händer. Jag missade ju det sista flyget hem till ARN på kvällen men fick ingen dinner voucher, bara en natt på Sofitel och frukost (vilken var rätt bra faktiskt). Eftersom flighten från JFK var ett morgonflyg serverades bara frukost och en lättare måltid....jag var rätt hungrig där på kvällen. Noterade detta också till BA, intressant att se deras response.

Har haft ett antal case med BA och alla gånger felet har berott på dem så har jag fått ersättning.

Senaste tillfället var på en GOT-LHR-MIA i F med Avios. Fel på datorn i planet GOT-LHR ledde till 1 tim försening så vi missade LHR-MIA. Blev ombokade på United via EWR i C och ankom MIA 6½ timme senare än planerat. Mailade BA och fick efter ca tio dagar 2 x €600 på kontot samt 56K Avios per person som ersättning för nedgraderingen.

Men varje gång som dåligt väder, air traficc control eller dyl varit involverat har de nekat ersättning med hänvisning till att omständigheterna ligger utanför deras kontroll.

Fk

Efter ytterligare ett mail med hänvisning till olika rättsfall så fick jag till slut mina 600 eur. Problemet var en buckla vid bagagedörren, och detta klassades sålunda som BAs ansvar till slut

Hej! Long time reader - första post här.

Jag har ett annat BA case.
Åkte ifrån Washington Dulles till GOT via LHR. Vi startade i tid och landade i tid i London. Men alla gater var upptagna så vi blev stående på backen i en timme så att vi missade anslutningen till GOT. Kaptenen ropade klart och tydligt ut att vi väntade på vår gate där det var ett plan med tekniska problem som inte rullade ut. När jag skickat in klagomålet och sedan överklagan har de i båda fallen hävdat "traffic control". Men låter det verkligen rätt?

Toppen