Senaste nytt

Försening från SFO - hjälp med nytt förslag SFO-GOT den 19/2

Uppdatering här - nu har Lufthansa återkopplat och erbjuder €250 (per person förutsätter jag, men man ska aldrig vara för säker).

€250 är summan enligt EC 261 då FRA-GOT understiger 1500 km.

Gissar att det bara är att tacka och ta emot då jag tolkar det som att man inte kan få ersättning för flera kategorier = nekad ombordstigning fast gaten var öppen, försening på långt över 2h som är gränsen för första kategorin enligt förordningen och sedan nedgraderingen från Business till SAS Plus.

Har ingen erfarenhet från denna typ av fall så tar gärna emot input.

Man kan definitivt få ersättning för både försening och downgrade. Sedan exakt hur mycket man behöver jobba för det är en annan fråga. Men jag fick tex båda från sas vid inställt flyg och ombokad med Lufthansa och nedgradera från plus till economy.

Däremot kan du nog inte få en för denied boarding och en för försening. De hänger nog ihop lite för mycket.

Tack @mha321 för input! Och hur värdesätter man downgrading på en awardbiljett där det är en delsträcka som blivit nergraderad?
Inte den blekaste :) som alltid är det tredubbelt klurigt när awards är inblandade.

I mitt fall gav sas mig en schablon även på en vanlig bokning. Men ett snabbt överslag visade på att jag fick mer den vägen än jag fått om de tagit "procent på halva total kostnaden" så det var definitivt inte något att tjafsa om.

Toppen