Senaste nytt

Försening —> missat flyg, start utanför EU

Helli

Medlem
Jag håller helt med dig och tycker att flygbolagen beter sig rätt svinigt i de här fallen. Du har min fulla sympati!
Så jag är inte en bitch om jag dumpar tillbaka problemet på dem? (Enligt dig alltså) Jag har absolut ingen brådska hem och tonåringen ser 18tim i Istanbul snarare som en jackpot istället för straff. Känner dessutom att det inte borde bli någon (iaf större) merkostnad som allt finns i loungen så yolo?!
 

Hachans

Medlem
Så jag är inte en bitch om jag dumpar tillbaka problemet på dem? (Enligt dig alltså) Jag har absolut ingen brådska hem och tonåringen ser 18tim i Istanbul snarare som en jackpot istället för straff. Känner dessutom att det inte borde bli någon (iaf större) merkostnad som allt finns i loungen så yolo?!

Jag är en stark anhängare av att ”stick it to the man”.

Man måste ju inte vara i loungen i 18 timmar heller. Kolla efter någon rundtur så kan ni kolla in Istanbul när ni ändå är där.
 

Helli

Medlem
Om du tycker SAS är ett stolpskott så ska du nog sluta flyga.….
Som jag skrev, de skickade en tidtabelländring där vi skulle landa 45min efter nästa avgång. Tycker att systemet borde ha larmat att det var en omöjlig resa, dvs stolpskott. Vid kontakt med bokningen löste det sig fint och hon skrattade åt hur dumt att de ens skickade det förslaget till mig, många kollar tydligen inte sina förändringar utan bara köper läget. Hade kunnat bli rätt mycket kaos.
 

aruba1

Medlem
Som jag skrev, de skickade en tidtabelländring där vi skulle landa 45min efter nästa avgång. Tycker att systemet borde ha larmat att det var en omöjlig resa, dvs stolpskott. Vid kontakt med bokningen löste det sig fint och hon skrattade åt hur dumt att de ens skickade det förslaget till mig, många kollar tydligen inte sina förändringar utan bara köper läget. Hade kunnat bli rätt mycket kaos.

Ändringarna sker oftast av en robot och inte en människa när flygbolagens ”operations” ändrar avgångstider. Hur algoritmer för dessa ändringar funkar har jag inte kunskap om. Själv råkade jag ut för en ändring där Singapore Airlines bokade om mig till en flight dagen före vid en anslutning vilket uppenbart inte alls funkade. Kundtjänsten på SQ vägrade att ändra biljetten då den var utställd av LH. Fick till slut ringa till LH och ändra. Med det sagt, så är det tyvärr så det fungerar med award och jag håller med om att det är dåligt av vissa flygbolag. Därför är mitt tips att ha koll på flygbolagens ändringar och också ha en giltig biljett utskriven, särskilt om ändringen är på mer än 15 minuter och om MCT tiderna är påverkade av ändringen.
 
Toppen