Senaste nytt

Försenad flight till Miami med SAS och missad connection

Plus

Medlem
Vid irrops finns det inga krav på bonusplatser, de ska boka om er i rätt klass så länge det finns platser tillgängliga. Troligtvis har personalen på kundtjänst ingen som helst kunskap om detta då det normalt ska hanteras på flygplatsen eller att någon "backoffice" funktion löser detta. Extremt dåligt hanterat av sas.

Detta sköts på SAS operativa avdelning. Det låter märkligt att de inte blir ombokade direkt vid en störning.

Kundtjänst har inte koll på sådant. Så jag förstår att de trodde att bokningsklasser spelar roll.
 

KED

Medlem
Ersättningen borde vara 600€ per person, plus ersättning för downgrade (har inte koll på exakt vad det blir) samt stå för alla rimliga omkostnader som nu uppstår i form av boende och mat/dryck.
2019 blev min flight LAX-CPH inställd. Jag skulle åka i plus, blev ombokad via SFO. Där SFO-CPH blev plus medan LAX-SFO blev i ekonomi. Fick 400 euro i ersättning för downgrade
 

mha321

Medlem
2019 blev min flight LAX-CPH inställd. Jag skulle åka i plus, blev ombokad via SFO. Där SFO-CPH blev plus medan LAX-SFO blev i ekonomi. Fick 400 euro i ersättning för downgrade
Ersättning ska vara 30% för flighter under 1500km, 50% över 1500 under 3500 och därefter 75%. Men det är ju av priset för det benet så det är ofta svårt ett räkna på. Jag har också fått 400 eur från sas I sådant läge, och I mitt fall var det mer än de 50% det borde vara så iaf höll käften om detaljerna :)

Däremot tog det nästan ett halvår att faktiskt få det..
 
Toppen