Senaste nytt

Försämringar i frukostutbudet på Nordic Choice Hotels?

Har ni märkt av några försämringar i frukostutbudet under början av året? Jag hade många nätter 2022 men inte så många nätter hitintills i år och ser en klar försämring. Tex Comfort Solna; inget knäckebröd (frågade), bara en sorts yoghurt (ingen fil), inga bär och färre pålägg. Det här är ju deras flaggskepp iom att huvudkontoret ligger i huset, så tänker att de följer konceptet noga.
 

intuition

Medlem
Sant, men Sea U (HBG) är väl ett Clarion och där tyckte jag frukosten gick ner rejält i kvalitet under pandemin iaf. Har inte varit där på ett tag, deras prisbild gick från prisvärt till hutlöst på ett halvår. Så jag vet inte hur det ser ut nu, men iaf som ett exempel att hotell med högt pris inte nödvändigtvis har bra frukost
 

Olle K

Medlem
Bodde på At Six i Stockholm nyligen. När jag bokade på Nordic Choices hemsida någon månad innan stod det som vanligt typ "frukost ingår på alla hotell förutom Comfort Express och GLO Hotel Airport.". Men vid incheckning frågade de "vill ni lägga till frukost för 275 kr/person?". Jag visade bokningen och fick efter en stund gratis frukost efter kontroll med supervisor. Men vid testbokning längre fram står det nu att frukost inte ingår på At Six. Så en försämring där.
 

airac

Medlem
Bodde på At Six i Stockholm nyligen. När jag bokade på Nordic Choices hemsida någon månad innan stod det som vanligt typ "frukost ingår på alla hotell förutom Comfort Express och GLO Hotel Airport.". Men vid incheckning frågade de "vill ni lägga till frukost för 275 kr/person?". Jag visade bokningen och fick efter en stund gratis frukost efter kontroll med supervisor. Men vid testbokning längre fram står det nu att frukost inte ingår på At Six. Så en försämring där.
At Six är ett eget kapitel. De ändrade för något år sedan så att frukost inte längre ingår om man bokar genom Nordic Choice. Det är en av väldigt få och står klurigt i bokningsdetaljerna (tillägg av ordet ej jämfört med andra hotell). Bokar man dock på vissa erbjudande så ingår det.

Comfort Göteborg hade också blivit sämre i januari tyckte jag mot tidigare erfarenhet. Clarion Arlanda är det enda andra jag hann med i år och det var väl liknande som tidigare.
 

perhall

Medlem
Bodde nyligen på Hyllie Comfort, där är frukosten snarast bättre än tidigare.
275 kr är riktigt bra pris för frukosten på At Six som är riktigt bra.
Bor man på poäng ingår den för två personer.
 
Toppen