Elberto
Medlem
V
Alltså vad f*n SAS med era nya hemsida! Get your sh*t together!!
Det mesta är fel på sas nya hemsida..
Alltså vad f*n SAS med era nya hemsida! Get your sh*t together!!
Det mesta är fel på sas nya hemsida..
Är det inte ungefär samma kostnad att köpa biljetterna om man bokar economy? Visst, det kostar lite mer pengar, men du får ju en massa poäng istället för att bli av med en massa...Då har jag bokat resa och det är de gamla priserna som gäller, Economy 70 000. Det står alltså fel på SAS hemsida.
Bokade i veckan. Ingen förändring av poängen som drogs.
110k för 2 med star alliance partner och voucher.
Det beror på vilken klass du reser i, jag tippar på 1500-3500:- dyrare med Lufthansa, lägre siffran för ekonomi, högre för First.Kort fråga; Är det någon som vet hur mycket det skiljer i skatter och bränsletillägg mellan t.ex en SAS Award ARN-ORD och sedan vidare med UA ORD-ATL jämfört med LH Award ARN-FRA och sedan FRA-ATL? Som jag förstått det enligt den här tråden så är poängåtgången densamma (110.000 i business).
Enkelt sagt, SAS + United kostar ca 500kr, Lufthansa kostar ca 3000kr.Kort fråga; Är det någon som vet hur mycket det skiljer i skatter och bränsletillägg mellan t.ex en SAS Award ARN-ORD och sedan vidare med UA ORD-ATL jämfört med LH Award ARN-FRA och sedan FRA-ATL? Som jag förstått det enligt den här tråden så är poängåtgången densamma (110.000 i business).
Det är alltid bolaget som utför flighten som räknas. Du får inga sas flight nummer på en award på andra bolag.Ok, tack för svar! Alltså, så fort ett av segmenten inte är SAS så blir hela biljetten en *A-biljett, fattar. Är det bara SAS-metall som gäller eller kan det vara en SK flight operated by UA och fortfarande klassas som en SAS-Award? I övrigt är det väl ingen större skillnad på Nya SAS Business och LH Business? Måste läsa på. Ursäktar OT.
Är det inte ungefär samma kostnad att köpa biljetterna om man bokar economy? Visst, det kostar lite mer pengar, men du får ju en massa poäng istället för att bli av med en massa...
Avtal finns det men SAS deltar inte i det Joint Venture över atlanten som LH med flera har.Tyvärr visade det sig bli väldigt dyrt för mig eftersom SAS inte har ngt avtal med Lufthansa över Atlanten.
Du kan boka P-klass med LH via FRA.Detta gick bara att boka i bokningsklass C eller om det var J och då drog kostnaden iväg.
Nej, det ska du inte göra. Enkelresor kommer att vara vääääldigt dyrt. Du ska boka en open jaw som en resa. Det är inga konstigheter alls, men du får troligen boka hos Lufthansa och inte hos SAS för att få den rutt du vill ha.Detta beror väl på att man måste boka enkelresor, en för utresan och en för hemresan.