Homer
Medlem
Heder åt SAS system.
SAS har ju det verkliga skräcksystemet inte ens Diamond kort är värt något, bokar man Plusbiljett
kan man hamna i mittensäte eftersom kastlösa lagt beslag på alla gång och fönsterplatser.
Heder åt SAS system.
Ja men posten handlar om att inte få välja säte gratis vid checkin, det har tidigare ingått. Är detta nu helt borttaget?
SAS har ju det verkliga skräcksystemet inte ens Diamond kort är värt något, bokar man Plusbiljett
kan man hamna i mittensäte eftersom kastlösa lagt beslag på alla gång och fönsterplatser.
Deras business är ju prissatt därefter också. Har du inte status och bryr dig om var du sitter är det ju bars att du lägger på sittplatspriset på biljettpriset.Det är inte bara att man får välja säte om man har status, man slipper dessutom att betala för det. I business ligger det priset på ca 1000 kr per säte på långlinjerna och va 250 kr mellan ARN-LHR. Helt idiotiskt enlig mej att man skall betala för ett säte på en businessblijett om man inte har status. Reser du i First är det gratis även för de utan status.
Heder åt SAS system.
Deras business är ju prissatt därefter också. Har du inte status och bryr dig om var du sitter är det ju bars att du lägger på sittplatspriset på biljettpriset.
Jag tycker det är en jättedålig feature att alla får välja sittplats gratis på SAS longhaul.
Detta är verkligen uselt hos SAS. BA är exemplariska med detta och att blockera första raderna för guld är i ordning.SAS har ju det verkliga skräcksystemet inte ens Diamond kort är värt något, bokar man Plusbiljett
kan man hamna i mittensäte eftersom kastlösa lagt beslag på alla gång och fönsterplatser.
Det er gratis for sølvmedlemmer også, unntaket er jo at gull får tilgang til Exit setene mens de er blokkert for sølv. Jeg synes også det er bra at BA tar betalt for setene både i Y og C da det gjør at vi som har status i BA får tilgang til flere gode seter hvis vi f. eks bestiller en billett kort tid før vi skal reise. Beste verdien for meg med å bruke Avios er enten å bruke de på Cathay i Asia eller bruke de til oppgradering fra W til C på BA. Jeg har akkurat bestilt en tur fra SIN til TPE via HKG med Cathay og denne turen koster 58.000 Avios + 1200 NOK i avgifter for 4 flygninger i C. Nå får jeg Emerald status når jeg kommer til Singapore så jeg har lagt inn 5 timer stopp i HKG for å teste ut The Pier første klasse loungenJag håller helt med dig om att avgifterna för awards på BA-metall är hutlösa. Skulle även kunna tänka mig att man på en award får välja säte 7 dagar före avresa. Men att få boka säte gratis när man bokar resan långt i förväg anser jag ska fortsätta vara reserverat för guldmedlemmar - det är trots allt en av de främsta förmånerna man får!