jumbooze
Medlem
Jag har fått ut på försäkringen under en låååång försening då jag var utan bagage ( incheckad väska )Men nu var inte bagaget försenats till destinationen utan mellanlandning, får man verkligen ut pengar på försäkring då?
Jag har fått ut på försäkringen under en låååång försening då jag var utan bagage ( incheckad väska )Men nu var inte bagaget försenats till destinationen utan mellanlandning, får man verkligen ut pengar på försäkring då?
OK, kan ju vara bra att vetaJag har fått ut på försäkringen under en låååång försening då jag var utan bagage ( incheckad väska )
Ja det tror jag inte ska vara något problem. I Eurocards villkor står det att man får ersättning om bagaget blir försenat till en destinationsort, inte just destinationsorten.Men nu var inte bagaget försenats till destinationen utan mellanlandning, får man verkligen ut pengar på försäkring då?
Men nu var inte bagaget försenats till destinationen utan mellanlandning, får man verkligen ut pengar på försäkring då?
Ja det är väl upp till var och en hur mycket man vill "förvränga sanningen" i ett försäkringsärende.Försöka duger.. iom att det blir nytt försäkringsbolag/ärende så kan man låta det framgå som om man hade ett planerat uppehåll i FRA, det blev nu faktiskt 26 timmars uppehåll och väskorna fick vi inte förens efter ca 18 timmar.. och man bokade om den ursprungliga PNR:en men sträckorna FRA-SIN-HKT... Man kan inte få mer än ett nej...![]()
Ja det är väl upp till var och en hur mycket man vill "förvränga sanningen" i ett försäkringsärende.
Men det verkar ju som att man kan få ut på försäkringen även för stopp på vägen.
Det är lite skillnad på snuva och migrän jämfört med kraftigt näsblod som man behöver söka hjälp med hos läkare.Å andra sidan så är det väl de försäkringsbolagen gör själva (förvränger sanningen) , LF:s kundtjänst sa innan avresa på direkt fråga att man "Vårdens ord gäller..." och att man inte tillämpar den aktuella klausulen på små vardagliga åkommor...Typ sade man att tex "om man har snuva" innan avresa och får migrän" ...då gäller försäkringen...Sedan säger skadeavd. att det för stå för kundtjänst...
Jag läste om ditt första inlägg och förstår fortfarande inte, tog ni kontakt med LF innan och fick besked att ni kunde åka om vården sa det? Då borde ni fråga om det finns en inspelning av det samtalet.Å andra sidan så är det väl de försäkringsbolagen gör själva (förvränger sanningen) , LF:s kundtjänst sa innan avresa på direkt fråga att man "Vårdens ord gäller..."
Det är lite skillnad på snuva och migrän jämfört med kraftigt näsblod som man behöver söka hjälp med hos läkare.
Migrän och snuva är ju inget man i normala fall går till läkare för att fixa.
Jag läste om ditt första inlägg och förstår fortfarande inte, tog ni kontakt med LF innan och fick besked att ni kunde åka om vården sa det? Då borde ni fråga om det finns en inspelning av det samtalet.
Om inte så är det väl inte så mycket förvrängande från LF sida? Det står ju faktiskt klart och tydligt i villkoren.