Senaste nytt

Förmåner med Sixt

FF#1

Medlem
Är inte säker hur det är nu för tiden men det brukar ingå. I alla fall har jag hittils lyckats snacka till mig det när det har behövts.
 

Johanna

Medlem
Är inte säker hur det är nu för tiden men det brukar ingå. I alla fall har jag hittils lyckats snacka till mig det när det har behövts.
Tack, försökte läsa mig till och hittade inget. När jag bokade så vill de ha extra. Gissar att det inte ingår. Svårt att snacka sig till när man bokar i annat land över nätet. Tack för tipset. Kan vara bra att veta om jag bokar i Sverige
 

Gargamel

Medlem
Har inte hittat något tydligt svar på deras sida men när jag har frågat vid uthämtning (i Sverige) har svaret varit "Det ingår för dig som Platinum"
 

H.Kim

Medlem
Har Sixt Platinum i Sverige? Jag reggade ett konto och blev uppgraderad till Platinum men i Sverige verkar det bara finnas Express och Gold som medlemsnivåer?
 

H.Kim

Medlem
Det borde ju vara så men på Sixts svenska hemsida går det inte att få fram den informationen. Är det någon som har en direkt länk där olika förmånsnivåer beskrivs?
 

Skyway

Medlem

Där står det att man får dubbel uppgradering i USA. Någon som fått erfarenhet av en dubbel uppgradering i USA?

När jag kollar på Sixt US står det bara uppgradering.

Där till står det
”Subject to availability, not valid for long-term rentals, special cars (Cabrio, Coupe, Luxury Cars, SUV) or trucks.”

Det är ju nästan alla bilar. SUVs är ju supervanligt i USA. Såg någon tidigare i en annan tråd som blivit uppgraderad från en RAV4 till Chev. Någon med erfarenhet?
 

Taggen

Medlem
Där står det att man får dubbel uppgradering i USA. Någon som fått erfarenhet av en dubbel uppgradering i USA?

När jag kollar på Sixt US står det bara uppgradering.

Där till står det
”Subject to availability, not valid for long-term rentals, special cars (Cabrio, Coupe, Luxury Cars, SUV) or trucks.”

Det är ju nästan alla bilar. SUVs är ju supervanligt i USA. Såg någon tidigare i en annan tråd som blivit uppgraderad från en RAV4 till Chev. Någon med erfarenhet?
Fast hos Sixt är det där med uppgradering flytande. Det varierar en hel del om du får en enkel eller dubbeluppgradering eller betydligt fler steg. Jag har i Stockholm fått allt från uppgradering tills nästa steg till 14 steg uppgradering. (Merca CLA till Merca E-klass Cupe). Om du tittar i tråden “Jag hyrde bil och fick” så kan du säkert bilda dig en uppfattning om hur vanligt det är i USA med uppgradering.
 
Toppen