Senaste nytt

Förlänga Senator Status?

CJR

Medlem
Jag blev utnämnd till Senator strax före årsskiftet och statusen gäller tom feb 2019. Spelar det någon roll under vilket av kalenderåren 2017 eller 2018 som jag lyckas skrapa ihop 100 000 statuspoäng igen för att förlänga statusen ytterligare två år? Det känns ju dumt att satsa på det i år om statusen då skulle förlängas från säg 1 jan 2018. Då blir det ju bara ett till år med status relativt vad jag redan har. Kan tänka mig att @Senator har koll på detta?

Svaret jag ville höra! Tack! Då kan jag ösa på med flyg i år om jag känner för det : )

Nu fattar jag inte. Vill du inte åka Swiss och Lufthansa First varje år? Bara vartannat år?

Jag hoppas, naiv som jag är, att lång och trogen tjänst kommer betala sig. Har kvalat till Senator varje år sedan 2001 med ett undantag..

Jo, helst varje år : ) Men då jag inte flyger tokmycket känns det ju bra om man kan planera in sina First-flygningar samma år. Hoppas Swiss kör en First-rea i år igen!

Hmm, då finns det delade meningar om vad som gäller. Får ta och lusläsa villkoren för M&M under helgen.

Toppen