Senaste nytt

Förkortad utcheckningstid på Nordic Choice?

Lollet

Medlem
Jag tror vi kan förvänta oss att många kedjor går över till utcheck 11 dom närmsta åren. Det är väl standard i stora delar av världen. Scandic justerade ju sin check-in tid något år sen bara, det är nog bara en tidsfråga innan utcheck justeras också.
 

pycko

Medlem
Tror inte bara det har med covid-städ att göra. Många hotell har dragit ner på personalen under pandemin och nu när hjulen börjar snurra igen så har det varit svårt att planera antalet anställda. Vet även att det är svårt att få tillbaka anställda som fått gå, vissa har gått till andra jobb, vissa börjat studera etc.
 

intuition

Medlem
Nu har jag hittat var man kan se hotellets in/ucheckning före bokning.
Det finns på resp hotells info-sidan, men det är inte lätt att hitta. Det ligger under "Vanliga frågor" och för att hitta dit måste man antingen leta på resp hotells sida, eller så får man skapa sina egna djup-länkar. Länken är på mönstret:
Kod:
https://www.nordicchoicehotels.se/hotell/sverige/malmo/comfort-hotel-malmo/om-hotellet/vanliga-fragor/
och man behöver alltså veta hur de skriver hotellets namn för att hitta rätt.

Är det någon som kan skriva en robot som letar upp alla in/ut-checkningstider? När jag rotade lite i sid-koden ser det ut att alltid ligga strukturerat i en
Kod:
<div class="info-panel">
    <h4 class="info-panel__header">
        <div>
        In- och utcheckning
    </div>
    </h4>
    <div class="info-panel__content">
        <div>
        <p>Incheckning från kl 15.00.</p>
<p>Utcheckning senast kl 12.00.</p>
<p>Lazy Sunday – Utcheckning på söndagar kl 18.00. Glöm inte att meddela receptionen om ni vill checka ut efter 12.00.</p>
<p>Om du önskar checka in tidigare eller checka ut senare, går det oftast bra mot ett tillägg från 100 kr. Kontakta receptionen, vi hjälper gärna till!</p>
    </div>
    </div>   
</div>



PS när jag rotade i koden ser jag att hemsidan är byggd av "eberry" vars slogan är
eBerry is a Nordic startup with a vision to re-invent your hotel journey by blending the best digital experiences with physical ones
Deras senaste blogg-inlägg är nästan 4 år gammalt (!)
Världsrekord då app låste upp över 2000 hotelldörrar

14/11/2017

Det har länge varit ett önskemål från hotellgäster att kunna använda mobiltelefonen som rumsnyckel, men en rad utmaningar har stått i vägen för lösningen. Men 19 januari kunde 2000 nöjda gäster använda mobilnycklar på Nordic Choice Hotels Stockholms-hotell. Därmed sattes ett världsrekord.
 
Det jag är ute efter är om det är fler hotell som kortat ner vistelsetiderna och om någon har sett info om detta

Eskilstuna, Clarion Collection Bolinder Munktell har utcheckning 11 under sommaren. Fick intrycket att det skall återgå till 12:00 i höst,

Det här tyckte jag var intressant dock. Jag har alltid utgått att det var 18:00, och att det räcker med att meddela hotellet att man kommer senare.

Om du inte har lämnat garanti för ditt rum behöver du checka in före klockan 16.00 på ankomstdagen.
 
Toppen