Senaste nytt

Förhandla om avgiften på Amex Elite?

Doctor-X

Medlem
Om man ska förhandla om avgiften som Elite kund, skulle ni rekommendera mail eller kundtjänst?

OBS fel tråd och OT då denna tråd inte handlar om AmEx Elite.

Vet inte hur mycket spend du har på kortet, men själv har jag aldrig lyckats förhandla. Skulle nog rekommendera mail eftersom kundtjänst ofta inte kan göra något. Återkom gärna hur utfallet blev :)
 

mha321

Medlem
Om man ska förhandla om avgiften som Elite kund, skulle ni rekommendera mail eller kundtjänst?
Hittills har väl i princip ingen lyckats med en sådan sak (frågan är nog för övrigt ställd i fel tråd, eftersomdet handlar om Amex). Min gissning är att det blir svårt, men jag skulle nog definitivt ta det via kundtjänst om jag skulle försöka. Men som sagt, baserat på tidigare erfarenheter funkar inget av de två.
 

palmen

Moderator
Som andra säger så har denna avgift inte varit förhandlingsbar. För 6-7 år sedan kunde man bli av med avgiften på premium kortet men det har de slutat med också.

Du får gärna försöka, men var inställd på att du får ett nej. Amex är medvetna om sin position och att ingen annan erbjuder liknande tjänst och kan därmed helt sätta villkoren själva.
 
Toppen