Senaste nytt

Fördelarna med Eurobonus guldkortet - men hur gör jag?

Rokka_jill

Medlem
Hej, blev gold-medlem i oktober. Är på resande fot business från Cancun. Sista sträckan är ekonomi.
Såg att det finns lounge i Bryssel. Rent praktiskt scannar jag bara in qr koden när jag vill in på lounge?
Gäller samma sak med prioriterade ombordstigningen?
Varje gång har de nämligen frågar om boarding-pass nämligen

Gold Newbie här . Help me out

Förutsatt att är ett Star Alliance bolag du flyger med så räcker det att ditt EBG finns registrerat i bokningen eller har lagts till vid incheckningen. Ditt boardingkort borde innehålla texten SK*G. Det brukar det räcka med att skanna ditt boardingkort i loungen. Vid ombordstigning är det sällan automatiskt utan personen som jobbar där kollar ofta efter *G texten på ditt boardingkort, om de kollar överhuvudtaget.

Tack. Jag blev gold precis innan resan och har således inte registrerat något extra. Men annars qr koden i sas appen då?

Behövs normalt inte men om de frågar efter ditt guldkort kan du visa det och låta dem registrera det manuellt. Vissa lounger brukar bråka lite om det inte är inlagt vid incheckningen så du får stå på dig.

När guldkortet inte är inlagt på bokningen så scannar man först boardingkort och sedan QR-koden från SAS appen om man ska in i SAS loungerna iaf, kanske går lika bra på andra!

Toppen