Senaste nytt

Förbokas all mat? Turkish & Singapore

Hej, Jag min sambo och vår 1åring flyger om 2 veckor vår första business resa ( EB poängresa ) Stockholm - Bali T/R Med Turkish ner och Singapore Airlines hem.

Jag kollade lite youtube klipp, och där verkar det som de måste förboka maten innan avfärd? Nån som har erfarenhet vad som gäller och hur man går tillväga?

// Niclas

På Singapore Airlines kan du på flighter som startar från SIN i Business och First boka specifika maträtter via Book the Cook. Det är inte nödvändigt, men väldigt trevligt :)

Hej!

Nej, mat måste generellt inte förbokas.

Det som måste förbokas är om du har någon specialkost (vego, laktos, gluten, barnmat etc).

Förresten - Grattis till första bonusresan! Hoppas ni får en trevlig resa med barnet :)

Okej, Så jag har tillgång till hela menyerna oavsett alltså? Så jag inte missar nån av godsakerna ;) Och tack! Ska bli skönt med en sån här långflygning i BC.

Singapore book the cook kan förbokas på ett antal rutter:
Book the Cook | Singapore Airlines
Jag åkte Zurich-Singapore i somras och det gick bra att förboka mat.

Det fanns mer att välja i "förboknings-menyn" än på planet. Det gick även att se menyn som skulle finnas på planet medan man förbokade mat.
Ett trevligt koncept som fungerade bra.

Okej, jag hittar menyerna på Singapores hemsida, och det verkar som att Turkish Airlines har ett liknande koncept. Dock har jag ingen aning om hur man genomför bokningen hos nån av bolagen. Nån som har någon erfarenhet av detta?

Okej, jag hittar menyerna på Singapores hemsida, och det verkar som att Turkish Airlines har ett liknande koncept. Dock har jag ingen aning om hur man genomför bokningen hos nån av bolagen. Nån som har någon erfarenhet av detta?
Hos Singapore under 'Manage booking' så finns det en flik som heter Book the cook när man scrollar ner, där får du upp den aktuella menyn och väljer mat och bekräftar på samma sätt som att välja säte, är väl en 30-40 rätter att välja mellan.

Toppen