Senaste nytt

Förbokar Uber till Arlanda

Åkte Uber till Arlanda idag och blev väldigt förvånad när chauffören svängde in på Hämta-parkeringen!
Det var givetvis hur mycket kö som helst och tog säkert 5 minuter extra och givetvis hade jag inte supermycket marginal och väska.

Lite irriterande, men när jag frågade varför han inte släppte mig på vanliga stället sa han att inte fick köra in där.
Stämmer det eller försökte han slippa nån avgift?

Åkte Uber till Arlanda idag och blev väldigt förvånad när chauffören svängde in på Hämta-parkeringen!
Det var givetvis hur mycket kö som helst och tog säkert 5 minuter extra och givetvis hade jag inte supermycket marginal och väska.

Lite irriterande, men när jag frågade varför han inte släppte mig på vanliga stället sa han att inte fick köra in där.
Stämmer det eller försökte han slippa nån avgift?

Det är bara registrerad och godkänd taxi som får lämna mot avgift där. Så han har inte velat söka eller inte fått tillstånd. Polisen gillar inte att taxi lämnar där heller.

Så du åkte fulbil helt enkelt. :)

Jag tog en uber för några månader sedan och blev avsläppt på vanliga taxiavsläppet. Men uber-bilen var en som också var taxireggad.

Det är bara registrerad och godkänd taxi som får lämna mot avgift där. Så han har inte velat söka eller inte fått tillstånd. Polisen gillar inte att taxi lämnar där heller.

Så du åkte fulbil helt enkelt. :)
Reggad hos Swedavia eller hos Transportstyrelsen?

Det var mycket riktigt en fulbil, stank tobak dessutom :mad:

Kan inte tänka mig att nån gillar att taxibilar är inne och snurrar på hämta-parkeringen! Framförallt inte för att lämna :oops:

Nyfiken på vilka uber som inte är taxireggade?
Uber-pop försvann för många år sedan...
Min bil var ingen privatbil , gula regskyltar, taxileg på instrumentbrädan och jämförspris på bakrutan
(OT: Oh vilka minnen med Uber pop. Stockholm City - Solna typ 80kr!)

Reggad hos Swedavia eller hos Transportstyrelsen?

Det var mycket riktigt en fulbil, stank tobak dessutom :mad:

Kan inte tänka mig att nån gillar att taxibilar är inne och snurrar på hämta-parkeringen! Framförallt inte för att lämna :oops:

Min bil var ingen privatbil , gula regskyltar, taxileg på instrumentbrädan och jämförspris på bakrutan

Hos Swedavia tänkte jag på! Men det är kanske samma snubbar som brukar stå och jaga pax vid utgångarna också.

Det taktar ju dock väldigt väl med övrig logistik på ARN...
Haha jo iofs. Det är särskilt illa på ARN. Hur ska man som turist veta hur man ska bete sig? Det gäller taxi generellt och inte bara de app-baserade. Jag har testat Fair några gånger. Betydligt bättre erfarenheter så jag kan rekommendera att testa.

Jag förstår inte vad @Nanneboy menade med "Taxireggad" då alla Uber's är det.

Men ja Uber-pop va trevligt när man va ung och cashflowet sämre, Enskede-Fridhemsplan för 72:- med en gammal tant i en inrökt Skoda Felicia.

Toppen