Senaste nytt

Förbokar Uber till Arlanda

mrestes

Medlem
Någon som har erfarenhet med att förboka Uber till Arlanda? Vi ska från Uppsala till Arlanda kl. 06.00 om ett par veckor och Uber är typ halva priset om jag förbokar nu.

Men är en förbokning en riktig booking där jag får namnet på chauffören redan nu? Eller är allt fortfarande helt beroende av att en Uber chaufför som vill köra till Arlanda finns just den morgon. Och först då får jag eventuellt ett namn/bil?

Någon som har erfarenhet med att förboka Uber till Arlanda? Vi ska från Uppsala till Arlanda kl. 06.00 om ett par veckor och Uber är typ halva priset om jag förbokar nu.

Men är en förbokning en riktig booking där jag får namnet på chauffören redan nu? Eller är allt fortfarande helt beroende av att en Uber chaufför som vill köra till Arlanda finns just den morgon. Och först då får jag eventuellt ett namn/bil?
Ta kostnaden och beställ av Uppsala Taxi.
Körde med Taxi E4 när de hade betydligt lägre pris tills en oseriös händelse inträffade. Satt i taxin då operatören ringde (ovetande om att jag redan hämtats upp) och meddelade att ”tyvärr kommer ingen taxi då chauffören var tvungen att ta rast”. Inget om att de skulle lösa det utan bara ett konstaterande.

Men är en förbokning en riktig booking där jag får namnet på chauffören redan nu? Eller är allt fortfarande helt beroende av att en Uber chaufför som vill köra till Arlanda finns just den morgon. Och först då får jag eventuellt ett namn/b

Bor i Stockholm men när det gäller tidiga avgångar så har jag lyckats få en Uber kanske 1 av 10 gånger. Slutar alltid upp med Taxi Stockholm som faktiskt kommer. Inom Stockholm brukar Uber gå bra. Ersättningen är ju riktigt låg för Uber så misstänker att många förare inte anser att det är värt att köra dit, lyckas de dessutom inte få en körning tillbaka lär de gå back.

Från Uppsala gäller Uppsala Taxi, punkt. Jag har åkt med Uber vid ett par tillfällen då jag haft gott om tid, det kan bli ett par avbokningar innan man hittar en chaufför som vill köra så inget för den lättstressade.

nej, du kan inte lita på Uber i Uppsala någonsin när det gäller Arlanda, framförallt inte tidiga morgnar. Uber generellt är opålitligt i Uppsala då det är så få bilar.

Taxi Uppsala eller Taxi Kurir i nödfall.

Som många andra redan skrivit är ridesharingapparna inte helt pålitliga i Uppsala. Jag skulle enbart använda de under ”normala” tider på dygnet om jag ska till Arlanda, och då ligger min lägenhet så centralt till att jag kan flagga en taxi på gatan om det skulle strula. Tycker även att Uber X håller en väldigt låg nivå på bilarna och service (flera gånger suttit i en helt inrökt bil så att man har kväljningar hela resan) så Taxi Uppsala är väl värt merkostnaden.

Toppen