TomJ
Medlem
Jag vill återigen kunna få mitt boardingpass direkt i telefonen vid online check-in. Flera bolag kräver att jag ska ta mig till en manuell disk och visa upp ett covidbevis innan jag får ett boardingpass.
Som minsta begärt kan jag tycka de borde spara den informationen en viss tid iaf, så att jag nästa gång när jag reser med samma bolag inte behöver besöka en manuell disk igen. De behöver såklart inte spara allas information, men jag borde åtminstone själv kunna välja det.
I enligt tycke är detta den enskilt största försämringen som covid gav flygupplevelsen. Lite försämrad servering på planet gör mig inget. Förstår att man här kan prioritera olika.
Ja, servering ombord är en historia för sig. Jag äter hellre en polarrulle eller två än håller på och fipplar med deras frukost. Matlåda på längre flyg inom europa uppskattar jag lite mer dock, framförallt så blir det lite variation. Framförallt när de senaste 6 flighterna jag gjort alla haft enbart polarrulle med "ost... eller ost".