Senaste nytt

För många Eurobonus poäng?

PontusBC

Medlem
Idag när jag loggade in på SAS så hade jag 2500 mer EB än igår. Jag vet att det är exakt 2500 då den gamla poängsumman stod kvar på online-shoppen ett par timmar i morse, den uppdaterades senare. Varken i Eurobonus historiken eller på online-shoppens konto står det något om tilldelning av poäng. Nivåpoängen är oförändrade.
Någon annan som råkat ut för något liknande?
Jag har inget emot det men det vore ju intressant att veta var poängen kommer ifrån.
Får ta en skärmdump och se om poängen är kvar imorgon

Ibland händer det väl att totalsumman uppdateras innan motsvarande post hunnit dyka upp i listan över transaktioner. Så jag skulle gissa att det är stor sannolikhet att det står något där imorgon.

Det kan också vara att en eventuell point sharing-medlem dragit in poäng som landat på kontot.

Du har inget ärende med kundtjänst om saknade poäng? När de går in och justerar manuellt har jag noterar att det sällan syns i sammanställningen, utan poängen bara tillkommer.

Ingen point sharing (tror jag, kan inte se min grupp nu).
Det är med största sannolikhet från online shopping då jag har två poster med 2500 poäng som är registrerade 15 och 17 feb. när man tittar på aktiviteter för eurobonus.
En följd fråga blir ju då att det står inget om vad jag får det ifrån i eurobonus aktiviteter, se bilden. På HelloFresh köpet står det ju namn plus att där fick man ju nivåpoäng också, på dessa 2500 EB har jag inte fått några nivåpoäng så jag har lite svårt att komma på vad dom kommer ifrån. Den andra frågan blir ju registreringsdatumet, blir alla köp i online shoppen registrerade på köpdatumet även om poängen inte syns förens efter typ 8-12 veckor? Hellofresh poängen kom in på kontot först denna vecka men i loggen står det köpdatumet. Vore ju bra om det är så tycker jag så man inte behöver tänka på att det kanske blir registrerat först på nästa period.
1773998669557.png

Ska kanske säga att dessa 2500 poäng inte finns med i listan över köp om man tittar i loggen hos online shoppingen heller.

SAS EuroBonus Shop och SAS onlineshopping är två olika sidor.

Poäng från EuroBonus Shop postas efter 1 månad och bakdateras till inköpsdatum. Där tjänar man inga nivåpoäng.

SAS EuroBonus Shop och SAS onlineshopping är två olika sidor.

Poäng från EuroBonus Shop postas efter 1 månad och bakdateras till inköpsdatum. Där tjänar man inga nivåpoäng.
Helt rätt, jag missade det läste lite för fort.
Det förklarar allt med dessa poäng och avsaknaden med nivåpoängen, såg också att detta var inköp av presentkort för 5 tkr som genererade detta så allt är nu bra med detta.

Dock vore det bra om någon också kunde bekräfta på vilka datum inköp i online shoppen registreras.

Tack för alla snabba svar också

Helt rätt, jag missade det läste lite för fort.
Det förklarar allt med dessa poäng och avsaknaden med nivåpoängen, såg också att detta var inköp av presentkort för 5 tkr som genererade detta så allt är nu bra med detta.

Dock vore det bra om någon också kunde bekräfta på vilka datum inköp i online shoppen registreras.

Tack för alla snabba svar också

Inköp i online shoppen registreras på datumen då köpet gjordes. För amazon gäller datumen då varor skickades.

Toppen