Senaste nytt

För kort transfer med Sas på Arlanda

Nordpilen

Medlem
Om jag bokar SAS Plus med två separata biljetter med för kort transfer (20 min) på Arn för att få genomgående biljett (inrikes), kan jag då få refund/återköp på den andra resan om jag inte hinner med flyget eller är det kört om jag redan är incheckad? Visst går det att ta tillbaka incheckning i appen?

Skulle man få hjälp av SAS med ombokning till nästa flight?

Kolla om refund är tillåten ETFER avgångstiden. Har för mig att NO SHOW (dvs avbokning efter avgångstid) oftast begränsar möjligheten att få tillbaka pengar. Osäker hur det är på SAS dock,

Som jag tolkar biljett reglerna ska refund vara möjlig för Sas Plus även efter avgång, men frågan om det gäller även om biljetten är incheckad?

Kan de i bokningssystemet vid kreditering skilja på incheckad och boardad?

Skulle man få hjälp av SAS med ombokning till nästa flight?
De kommer inte boka om eller hjälpa dig. Det är ditt ansvar att hinna till ditt flyg och att planera att vara på ARN 20 minuter innan ditt flyg är ditt eget beslut och en risk du tar.

När du bokar två separata biljetter så är det definitionen på att INTE ha en genomgående biljett.

Ja jag förväntar mig inte att bli ombokad om jag missar, däremot skulle det vara relevant att veta om jag får återköp av min SAS Plus biljett om jag är incheckad men missar boardingen?

Tråkigt att SAS väljer att lägga sista avgången mot GOT med 10 min för kort transfer från LLA för att vara giltig. En av SAS styrkor är ju annars möjligheten till bra anslutningar inom sitt närverk, men tycker det blivit sämre sista tiden.

Som jag tolkar biljett reglerna ska refund vara möjlig för Sas Plus även efter avgång, men frågan om det gäller även om biljetten är incheckad?

Vissa bokningsklasser är åtminstone refundable efter avgång. Men dubbelkolla att det innefattar din. Alla sas plus är inte nödvändigtvis lika här. Men en sas plus full flex är definitivt det.

Mig veterligen gör de inte skillnad på incheckat eller inte.

Du ser i Amadeus om en person har flugit en sträcka eller inte. Huruvida man är incheckad eller ej är förhållandevis ointressant vid missat flyg. Däremot vet jag inte hur vassa customer care (antar jag sköter återbetalningar) är på Amadeus.

Toppen