Senaste nytt

Förändringar i SAS EuroBonus American Express®

Har väntat på besked om min ansökan för Elitkortet nu i tre veckor, så jag ringde idag och undrade hur läget var. Då visade det sig att ansökan blivit godkänd typ "direkt" men att jag inte fått nått mail om det (vilket dom beklagade). Problemet är dock att dem nydesignade typen av kort börjar skickas ut först om nån vecka, "i mitten av november". Annars hade jag fått det i brevlådan direkt. Så om nån mer sitter och väntar på brev så vet ni det nu :)
 

Flyerbandit

Medlem
Har väntat på besked om min ansökan för Elitkortet nu i tre veckor, så jag ringde idag och undrade hur läget var. Då visade det sig att ansökan blivit godkänd typ "direkt" men att jag inte fått nått mail om det (vilket dom beklagade). Problemet är dock att dem nydesignade typen av kort börjar skickas ut först om nån vecka, "i mitten av november". Annars hade jag fått det i brevlådan direkt. Så om nån mer sitter och väntar på brev så vet ni det nu :)

Fick samma svar när jag pratade med AMEX imorse.
Ansökan var godkänd, jag har heller inte fått mail om det.
Kortet skulle skickas denna veckan, så förhoppningsvis har jag det senast fredag.
 

Stefan H.

Medlem
Jag skickade ansökan för Elitkortet den 25 oktober och det skickades i fredags (04NOV). Det skulle ta 3-5 arbetsdagar innan jag får det.
 
Undra vad SAS tycker om att detta dröjer? Jag har hållit in flera flygbokningar i väntan på nya kortet. Man vill ju få in poängen för köpet och att reseförsäkringen ska gälla etc.
 
Nån som har haft problem att betala med era nya kort på Billhop/Betalo? Ja jag har aktiverat det och det funkar i vanlig affär. Billhop svarade att "vi tar inte emot utländska kreditkort"...hoppas inte att detta är en försämring.
 
Jag fick brev från Amex igår
"Nytt utseende - samma förmåner"
Förutom utseendet så kommer Eurobonusnumret att försvinna från kortet, och giltighetstiden blir fem år istället. Jag har alla tre SAS-Amexkorten, men i detta brev står det bara om Classic-kortet. Naturligtvis är det beskrivet som en enhancement: "Du slipper få ett nytt kort utskickat varje gång din medlemsnivå i SAS EuroBonus förändras".
Sedan lite tjafs om att man kan koppla på kreditkortsfunktionen också, och en blänkare om att SAS ska lansera en ny app kring årsskiftet.
 
Toppen