Senaste nytt

Förändringar i SAS EuroBonus American Express®

Ricci

Medlem
Ok, jag kanske har det lite annorlunda då jag skriver reseräkningar på utläggen när jag betalar dem och inte när jag rest. Och jag har ett Amex corp också som jag alltid kör taxi och smågrejer med (det kommer in automatiskt i vårt expense system).
Vi hade t ex vid bokningar av flygresor förr att vi bara uppgav projektnummer men numera är det alla räkningar skall göras manuellt.
Men det fina med vår nya resebyrå att jag få full "kick back" på mitt Amex elit vid bokning av SAS resor (30poäng/100kr).
Vilket gör att man verkligen vill använda detta kort istället för SAS MC eller sitt Amex Corp.
 

varva77

Medlem
Är det risk för att 2-4-1 försvinner iom nya "möjligheten" att kunna delbetala? Folk som sätter sig i skuld bara för att få ut pengar + en 2-4-1??
Tror den risken är = 0% med tanke på att det är mer eller mindre enda förmånen av större vikt kortet har, det+poängen. Delbetalning har väl inget större värde för gemene man?
 

mha321

Medlem
Tror den risken är = 0% med tanke på att det är mer eller mindre enda förmånen av större vikt kortet har, det+poängen. Delbetalning har väl inget större värde för gemene man?
För genomsnittlige Amex-kunden har det nog inte det. Men bland befolkningen i stort kan det nog ses som ett ganska stort värde. Det och även det andra som många kort har, med att du kan få en betalningsfri månad per år. Det handlar nog i första hand om att ta sig in på nya marknader, snarare än en service till existerande kunder.
 

micsjo

Medlem
På Amex hemsida står det bara "Vi uppdaterar den här produkten" om deras SAS EB-kort.

Nu är Amex hemsida så usel så man kan hitta tre andra sätt att få fram info om de gamla korten men vet någon vad som händer med produktuppdateringen? Eller det är som vanligt "förbättringar"?
 

oneM

Medlem
Som jag förstått är det samma förmåner, annat utseende och möjlighet till avbetalning. Finns en tråd om detta redan.
 

Sahlen

Medlem
Bra om du kan länka till den. Uppskattas inte att bara hänvisa till en tråd utan länk, har jag blivit informerad.
Det där är väl missriktad kritik som heter duga? Det är väl upp till trådstartaren att kolla om det redan finns en tråd? Just i detta fall var det ju en av de senaste trådarna i kreditkortsforumet.
 
Toppen