Senaste nytt

Förändringar i Hilton Honors fr o m 1/1 2026, ny nivå Diamond Reserve m m

Nikje

Medlem
Mer fakta på officiella länken.

Lite lockbete.;)
1763478745895.png

1763479058272.png

Halverad intjäning på Homewood Suites och Spark samt borttagande av Rollover nights på minus-sidan.

Kul för Lifetime Diamond att få en tier över sig :)

Finns det någon lista på hotell i kedjan som har "Premium Club"? Antar några Conrad och Waldorf Astoria?

Såg en annan sak på Loyalty Lobby att möjlighet till lounge verkar vara lite mera explicit uttryckt. Eller har man bara sminkat grisen? Nuvarande formulering lyder: If we have a better room available, it’s yours – up to Executive Floor room types. Sitter ju på ett Guld tack vare Amex Platinum och en hög Hilton poäng tack vare points plus.

1763497939684.png

Såg en annan sak på Loyalty Lobby att möjlighet till lounge verkar vara lite mera explicit uttryckt. Eller har man bara sminkat grisen? Nuvarande formulering lyder: If we have a better room available, it’s yours – up to Executive Floor room types. Sitter ju på ett Guld tack vare Amex Platinum och en hög Hilton poäng tack vare points plus.

Visa bifogad bild 170234

Jag har sett den där skrivningen förut för Gold. Den betyder i princip att "om du är gold kan du ibland få uppgraderingar till executive rum vilket också ger lounge access"

Jaha och jag som är 5 nätter från lifetime Diamond. Så nu är det bara 50 nätter jag inte behöver göra och en högre nivå införs.
Strålande..

Jaha och jag som är 5 nätter från lifetime Diamond. Så nu är det bara 50 nätter jag inte behöver göra och en högre nivå införs.
Strålande..
Hanger inte riktigt med vad som blir problem. Andrar de nagot (tar bort?) for att na lifetime Diamond?
Efter att ha natt lifetime pa Marriott funderar jag sjalv pa att ga mot lifetime Diamond aven om jag har ett antal hundra natter kvar, dock gjort mina 10 Diamond ar. Andras detta kan jag lika strunta i det och bara halla mig till Marriott...
Diamond Reserve ar sakert trevligt men tycker att de riktiga formanerna som spelar roll for egen del anda ar kvar pa Diamondnivan.

Toppen