Senaste nytt

Förändringar i codeshare samarbeten med SAS

Har det varit snack om vilken terminal SAS flyttar till, är väl T3 och T4 som är alternativen om man ska synka med sina allianspartners? T3 vore ju mer logiskt för sådana som Virgin och Delta?
Tyvärr är nog sannolikheten större för T4 eftersom alla short haul-bolag inom SkyTeam (AF, KLM, Tarom) väl finns där? T3 vore för all del trevligt eftersom det finns en Amex Centurion-lounge där. Men som påpekats tidigare, SAS är faktiskt ett ganska stort bolag på LHR (7:e plats i antal slottar, kanske lite längre ner i antal passagerare eftersom long haul-bolagen lär ha fler pax/slot), så det kan möjligen krävas lite rockader för att ge plats åt dem. Sedan kan man undra om Virgin (näst störst på LHR), jobbar för att få ihop alla SkyTeam-bolag på en terminal? VS har ju inte varit med i SkyTeam så länge så frågan har kanske inte varit lika aktuell förr.
 
Jag försöker boka CPH-YUL i oktober med SAS och får bara anslutningar med AC från BOS eller EWR. Efter mejlande med SAS guldsupport ska connecting i Nordamerika gå att boka med Delta men efter telefonkontakt med SAS gick jag bet.

Visst innebär connecting med AC att poängintjäningen med EB blir 0 och att mina EBG förmåner är vatten värda?
 
Tyvärr är nog sannolikheten större för T4 eftersom alla short haul-bolag inom SkyTeam (AF, KLM, Tarom) väl finns där? T3 vore för all del trevligt eftersom det finns en Amex Centurion-lounge där. Men som påpekats tidigare, SAS är faktiskt ett ganska stort bolag på LHR (7:e plats i antal slottar, kanske lite längre ner i antal passagerare eftersom long haul-bolagen lär ha fler pax/slot), så det kan möjligen krävas lite rockader för att ge plats åt dem. Sedan kan man undra om Virgin (näst störst på LHR), jobbar för att få ihop alla SkyTeam-bolag på en terminal? VS har ju inte varit med i SkyTeam så länge så frågan har kanske inte varit lika aktuell förr.
Det är nog troligare med T3 skulle jag säga med tanke på anslutningarna. Dessutom har ju Anko nämnt T3. Den som lever får se vad det blir...
 
Jag försöker boka CPH-YUL i oktober med SAS och får bara anslutningar med AC från BOS eller EWR. Efter mejlande med SAS guldsupport ska connecting i Nordamerika gå att boka med Delta men efter telefonkontakt med SAS gick jag bet.

Visst innebär connecting med AC att poängintjäningen med EB blir 0 och att mina EBG förmåner är vatten värda?
Korretk

Kollat att boka genom resebyrå?
 
Trodde det var mot ”budorden” att boka via resebyrå… men vilken ska man anlita isåfall?
Min go-to resebyrå är Jordenresor, de är grymt smidiga och snabba att ha och göra med!
 
Toppen