En sak jag funderar på är om de inte ens själva vet vilken typ av bonusprogram de har. Just nu har de
”rea” på poäng där man får 60% extra om man köper poäng. Ponera att man nappar och köper, säg 10000 poäng. Det kostar då med 60%-extra-rean omkring 36 dollar (varför dollar förresten, USA-hotellen är ju sålda?). Om man vill använda sina 10000 poäng sen så är dessa poäng ungefär värda 20 dollar i rabatt mot rumspriset (och nej 18000 poäng som jag har är inte värda 6000 kronor som det står i bilden. Jag vet inte var de får det ifrån…)
Visa bifogad bild 154359
Visa bifogad bild 154360
När det är fasta poängpriser kan det ju ibland finnas en poäng med att köpa poäng. Men när de i sin tur bara är värda en fast summa rabatt på priset så kan ju aldrig poängköp vara lönsamt, förutom för Radisson då, om inte rabatten är högre med poäng då. Eller finns det någon korrelation att ju fler poäng man använder desto större rabatt blir det? Jag har då inte lyckats hitta någon sådan. Men så har jag lyckligtvis inte sparat så värst många Radisson Rewards-poäng heller.
Tror de bara folk är korkade och köper för det låter bra med 60%? Eller vet de inte själva vilken poäng-valuta de kör med? Fler teorier?
Bevis på att 18000 poäng inte är 6000 kronor:
Visa bifogad bild 154361