Senaste nytt

Förändringar av Radisson Rewards på gång?

Dawes

Medlem
Due to the integration of Radisson Rewards Americas with Choice Privileges Loyalty program from 18 July 2023 onwards, the tier match and transfer of points functionality between programs will no longer be available

Mail nyss. Jag hoppas alla som ville hann växla innan.
Jag tankade till och med över lite MR till radisson och vidare. Har nu poäng till några prisvärda jordgubbar i stockholm, skanstull för 10k är ju exempelvis rätt bra, at six 20k. Jämfört med jordgubben är det ju som sagt upp och nedvända världen. Oklart hur hotellen tar statusen dock.
 

pswe

Medlem
Förändring till rullande 12 månaders period istället för kalenderår.
Nuvarande nivåer blir förlängda till juli 2024.
Generöst!

  • We have updated our policy, allowing you 12 months to maintain your tier status or upgrade to the next tier level.
  • All the Premium and VIP members will keep their tier level until 18 July 2024. Nevertheless, if a member upgrades before that date, a new qualification period will start.
Efter väldigt generösa förlängningar under pandemin så gör detta att högsta status överlever längre än jag vågade tro.
Skönt att kunna lägga nätter på andra kedjor och ändå behålla status till de vistelser som blir nödvändiga hos kineserna. Programmet känns totalt sätt riktigt mycket sämre så detta kanske är ett sätt att försöka behålla en del kunder.

(Status expiry är uppdaterat i min app så det verkar vara implementerat redan)
 

mha321

Medlem
Det här är ju faktiskt komiskt.

Efter omläggningen har jag nu faktiskt vått svar från Choice Privileges. De hänvisar till Strawberry's kundtjänst (alltså för statusmatchade konton från radisson rewards americas till choice privileges)

De säger också att det inte är tillåtet att inneha ett Choice Privileges konto om man inte har amerikask adress och amerikanskt telefonnummer. Jag har definitivt fått uppfattningen att ett antal personer här inne har fått sina konton i Choice Privileges, och även sin radisson-status, överförda där trots att de är boende i Sverige? Någon som kan bekräfta?
 

pswe

Medlem
Det här är ju faktiskt komiskt.

Efter omläggningen har jag nu faktiskt vått svar från Choice Privileges. De hänvisar till Strawberry's kundtjänst (alltså för statusmatchade konton från radisson rewards americas till choice privileges)

De säger också att det inte är tillåtet att inneha ett Choice Privileges konto om man inte har amerikask adress och amerikanskt telefonnummer. Jag har definitivt fått uppfattningen att ett antal personer här inne har fått sina konton i Choice Privileges, och även sin radisson-status, överförda där trots att de är boende i Sverige? Någon som kan bekräfta?
Jag har matchat mitt VIP hos Kina-Radisson till samma nivå i Americas för någon vecka sedan.
Samtidigt öppnade jag konto hos Choice.
Gick in och kollade nu och jag är Diamond hos Choice.
Samtliga konton står på min svenska bostadsadress.
 
Är det någon mer än jag som har problem med rabattökningsfunktionen i appen? Efter sommaren så har det blivit så att med rabattökning: på så får jag konsekvent rack rate, om jag slår av rabattökning så får jag 10% medlemsrabatt. Det är alltså alltid dyrare med rabattökning på, helknasigt!

Har hållit på och bollat detta med support men de är inte riktigt utrustade att hantera riktiga tekniska problem så det blir väldigt tjatigt utan resultat. Det påstås ha eskalerats till någon typ av teknisk support men vi får väl se hur det går med det.

Saken är den att det fungerade korrekt innan sommaren. Tänker att det kanske är något "offer" jag klickat på som gjort att kontot buggat ur. Har inget offer aktivt just nu dock. De höjde ju alla rates i samband med att rabattökning infördes, så för att få en liknande rate behöver man använda det.
 
Funkar för mig. Är det bara appen/mobilen det strular i? Resnas app cachen?
Det är bara appen, men det är fördelaktigare priser i appen allmänt så jag vill köra den. Har loggat ut/avinstallerat (inkl wipea data) och installerat igen. Ingen skillnad. Jag har dock, som någon annan också reflekterade över i tråden, ett gammalt konto som migrerats i flera steg innan det blev det här rewardsprogrammet. Jag kan tänka mig att det är något knas i kontot där, men som sagt på websidan går det att välja rabattökning och då funkar det, men med en dyrare grund rate.

(kör iOS 17.0.2 på en iPhone 13 Pro)
 

Jonas F

Medlem
Jag har nog något liknande men det kanske också bara vara Radissons konstiga rabatt-implementering. Men bara för vissa hotell verkar det som. Om jag söker i appen hävdar den att det är ett app-exklusivt erbjudande och presenterar ett pris som är högre än om jag bokar samma hotell på hemsidan där rabatt-ökningen fungerar. Men som sagt, det kan också vara för att appen vill presentera det den tror är ett bättre pris även om det inte är det.

Exempelvis Radisson Scandinavia i Göteborg kostar 1455 för en natt i november i appen jämfört med 1245 om jag skulle boka samma natt på hemsidan. Lockar verkligen till att boka via appen!
 
Toppen