Senaste nytt

Förändring i hur man uppnår Elit-status på Lufthansa 2024

ELOS

Medlem
De flesta enhancements är sällan det för kunden...
Det är nog bara en tidsfråga innan FCT/FCL endast ges tillträde till BETALAD biljett dvs. inte till flertalet BC medlemmar...
 
  • Gilla
Reactions: pep

Senator

Moderator
De flesta enhancements är sällan det för kunden...
Det är nog bara en tidsfråga innan FCT/FCL endast ges tillträde till BETALAD biljett dvs. inte till flertalet BC medlemmar...

Nej så är det sällan. Men samtidigt kräver "kunden" mer för mindre pengar :) Överlag var detta överraskande positivt och enkelt. Det smarta av Lufthansagruppen är att belöna flygande på egna flygbolag.

Men... tycker fortfarande det är konstigt. Det som finns under Lufthansagruppens företagsprogram PartnerPlus är mer komplicerat, men samtidigt i mitt tycke mer logiskt:

LH F.JPG


LH C.JPG


LH Y and M.JPG


Något liknande hade varit logiskt kan jag tycka för M&M.
 

Fredrik

Medlem
De flesta enhancements är sällan det för kunden...
Det är nog bara en tidsfråga innan FCT/FCL endast ges tillträde till BETALAD biljett dvs. inte till flertalet BC medlemmar...

Ryktet går iofs att FCT kommer stängas och att F på de flesta rutter ska avskaffas.
 

ELOS

Medlem
Jag tror också FCT kommer stängas - alldeles för dyr verksamhet. FCT kommer finnas kvar liksom first på vissa ruttee.
 

Senator

Moderator
Ja PPB programmet är bra men bara 3 års varaktighet på poäng.

Nu var det inte det som var poängen. Det var jämförelsen med HUR man tjänar poäng

Ryktet går iofs att FCT kommer stängas och att F på de flesta rutter ska avskaffas.

Det kommer nog ett svar på detta snart. Det är en stor fråga för Lufthansa som flygbolag, det var min ”intervju” med COO Frankfurt hub tydlig med i maj.

Nu har Lufthansa ändrat B777-X beställningen. 10 ”confirmed” har blivit 10 ”options”. Det kommer påverka tror jag. Hur länge B747-8i samt A380 stannar är en annan fråga som påverkar. Jag tror First finns kvar, med 4 stolar på en liten del av flottan. Det finns en marknad: NYC, LAX, SFO, SIN, JNB etc.

Tur vi har Swiss då med 29 flygplan i flottan
 

Fredrik

Medlem
Efter några gruppresor till Casablanca är förstås frågan vem av "oss" och Lufthansa som är vinnaren.

Jag har mina aningar.
 
Toppen