Senaste nytt

Förändrat TV-utbud på Scandic

Herregud så sniket. Instämmer med övriga här att man känner sig nöjd med beslutet att överge Scandic. Hur 17 gör utländska besökare som vill se något på engelska?

Lite OT, men har lite Scandicpoäng som går ut och tänkte försöka boka en bonusnatt. Sambon och jag har nu kollat igenom varenda Scandic upp till 25 000 poäng och hittade - helt ärligt - inte ett enda vi ville bo på. Säger en del om Scandics allmänna standard...

Väcker liv i en gammal tråd.

Jag har under flera år anslutit mobil eller surfplatta via HDMI när jag har bott på Scandic och det har sällan varit några problem. Men nu har jag haft problem på två olika Scandic under sommaren. Problemet är att jag inte lyckas ändra source till HDMI.

Är det någon annan som har upplevt samma problem nyligen?

Väcker liv i en gammal tråd.

Jag har under flera år anslutit mobil eller surfplatta via HDMI när jag har bott på Scandic och det har sällan varit några problem. Men nu har jag haft problem på två olika Scandic under sommaren. Problemet är att jag inte lyckas ändra source till HDMI.

Är det någon annan som har upplevt samma problem nyligen?
Har det problemet lite överallt, brukar lösas med en googling på tv-modellen för att hitta koden att slå in för att låsa upp tv:n. Lärt mig Philips utantill - 319753 och sen mute.

När jag för ett antal år sedan var frekvent boende på Scandic så Marknadsförde de att man kunde se på sitt eget innehåll och att man kunde låna HDMI kabel i repan.

Nu när jag gått tillbaka till Scandic blev jag förvånad att ”skarvsladden” som fanns tidigare inte fanns på de hotell jag bott på hittills.

Trist att det verkar som de har gett upp detta. Personligen använder jag i princip alltid min egen iPad för att titta på tv (även när jag flyger) och om det erbjuds möjlighet till större skärm så är det ju ett plus.

Toppen