Senaste nytt

Förändrad intjäning och nivåer i Eurobonus

Min första tanke: Hejdå SAS, för min del. En stor anledning till att jag är trogen är Eurobonus, och intjäningstabell som används idag. Detta ser inte något vidare ut alls.
 

johhenrik

Medlem
Min reflektion: Reser man mestadel inom Europa är ju detta en stor försämring. Reser man mestadels long-haul är det en mindre försämring (om man inte köper C eller D, som ju är förbättring).
 

mha321

Medlem
Min reflektion: Reser man mestadel inom Europa är ju detta en stor försämring. Reser man mestadels long-haul är det en mindre försämring (om man inte köper C eller D, som ju är förbättring).

Och reser man mest i Skandinavien är det +/-0 vad gäller avstånden.

Däremot en väldig röra med bokningsklasser. Man undrar ju om webbsidan kommer uppdateras så att man kan säkra upp att man bokar en klass med full intjäning - om prisskillnaden inte är alltför stor. Men det är nog ytterst tveksamt... De enda val som funnits tidigare är ju ända upp till Plus FullFlex = C. Inga val för D och Z.

Att mileage-runs till sydeuropa inte ger 10k poäng längre förvånar mig inte - och även om det är en trevlig möjlighet så kan jag hålla med om att det inte är rimligt. Men avsaknaden av "röra med bokningsklasser" har ju varit en stor fördel med EB.
 
Toppen