Senaste nytt

Förändrad intjäning och nivåer i Eurobonus

Ad tråden om SAS og økonomi så er jo dette enda en måte å belønne de som faktisk gir SAS høy inntjening, og få de som ellers har surfet på enkle løsninger til å betale litt mer for å komme i mål. For et selskap som ikke har råd til å gi noe bort gratis bør det jo være åpenbart.
Samtlige flygbolag gjør jo disse endringene nowadays, især de amerikanske flygbolagene har endret inntjening som bare det (betalt pris = hvor mye bonuspoeng du får, var det inte så hos United?), .

SAS har redan provat det konceptet, under många år var det bara dyra biljetter som gav hyfsad poängintjäning.
Så det var tydligen inte heller rätt modell...

British Airways har vel også gjort endringer nylig....

?
 
I rubriken i tidningen står det "Förbättringar och förändringar i poängintjäningen". Skriver man så så menar man nog egentligen Försämringar i poängintjäningen ...
 
Jag påstår att de flesta affärsresenärer inte kan styra vilken bokningsklass de bokar sig till. Jag har själv flugit så gott som allt mellan O och J inom Norden i år, enligt det vad tillgängligheten har varit. Det har varit klart och tydligt vad intjäningen varit. Om det nu återgår till systemet där poängen beror på vilken bokstav jag råkar få så gör det allt bara mer komplicerat.

Jag brukar kvala med segment så jag tackar och tar emot de lägre gränserna men jag tyckte det fanns ett bra och klart system. Vad SAS tror sig vinna eller lösa med detta är oklart för mig.

If it isn't broken, don't fix it.
 
Tycker det känns väldigt märkligt, visst har jag förståelse för att de vill göra det svårare att nå status, men varför inte bara höja gränserna?

Tja, det finns ju andra bolag som ger nivåpoäng också. Och med högre gränser blir ju 150 poäng från Lufthansa ännu sämre... Interndebiteringsmässigt så kostar det väl säkert den flygande delen av SAS pengar att köpa poäng av Eurobonus också.
 
Toppen