Senaste nytt

Förändra Star alliance award (bokad med Eurobonus)

Malm

Medlem
Hej på er experter,

Jag har bokat en resa till Sydney där sträckan BKK - SYD är i business, men övriga delsträckor i ekonomi. Hittat en annan väg via IST till BKK i business, men svaret jag får från SAS (2st samtal) är min resa inte går att boka om då dom i sina system inte hittar en väg dit. Jag hittar genom att söka på delsträckor. Är denna regel ett faktum eller handlar det om att lägga på och prova på nytt?

Följdfråga, SAS sa idag att om jag bokar av resan så försvinner min ordinarie sträcka med Thai helt och ej går att boka på igen. Stämmer även det?

Tyvärr varierar kvaliteten på "agenterna". Prova att ring igen och be dem söka ben för ben istället. Men det kan också vara så att det faktiskt inte går att boka. Svårt att veta ibland vad som är vad.

Om du avbokar en resa riskerar du alltid att den inte går tillbaka till "inventory". Har ingen erfarenhet av Thai, men SAS-resor brukar finnas tillgängliga efter avbokning om de sker i mycket god tid innan avresan.

Hej på er experter,

Jag har bokat en resa till Sydney där sträckan BKK - SYD är i business, men övriga delsträckor i ekonomi. Hittat en annan väg via IST till BKK i business, men svaret jag får från SAS (2st samtal) är min resa inte går att boka om då dom i sina system inte hittar en väg dit. Jag hittar genom att söka på delsträckor. Är denna regel ett faktum eller handlar det om att lägga på och prova på nytt?

Följdfråga, SAS sa idag att om jag bokar av resan så försvinner min ordinarie sträcka med Thai helt och ej går att boka på igen. Stämmer även det?
Det är inte en regel utan fullt möjligt att flighterna du inte hittar separat går att koppla ihop, det har med married segment att göra. Du kan boka A-B och B-C separat men inte A-B-C.
Turkish är experter på att ha sådana begränsningar.

Bokar du av resan så försvinner alla flighter. Om de kommer tillbaka som awards går inte svara på, ibland gör de det och andra gånger kommer de inte tillbaka. Det ser man först när man avbokat.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen