Senaste nytt

Följetong 2013: Följ Igorius, Agö & Eli på väg mot Flying Blue Gold (eller Platinum)

Är det enbart segment ni tänker kvalificera på? Annars skulle jag rekommendera en tur bort till Asien och flyga runt på lite Skyteam bolag där, blir garanterat en betydligt trevligare och intressantare upplevelse. Flying Blue har även den suveräna regeln att alla poäng som intjänas utöver de poäng som behövs för medlemsnivån man kvalificerat till flyttas över till nästa år.

Absolut. Det store bekymret för oss är inte pengar utan tid och då särskilt semester. Därför är det nog primärt mer eller mindre intressanta destinationer i Europa eller på nära avstånd som är görliga. Men med högre status öppnas ju nya intressanta möjligheter, Air France First står högt upp på listan t.ex.

AF vill ha löjligt mycket poäng för att du ska få komma in där. Jag kan på inget sätt motivera detta för egen del.

Mmm, så är det naturligtvis. Men jag är inte mkt för att låta poäng växa på hög. *Gold får jag ju i princip gratis så Flying Blue blir mitt leisurekonto.

Kan bara instämma i vad som sagts: Lättaste är att bli gold på miles i AF PE longhaul. Bästa sättet att bränna miles är C promo awards, vilket det brukar finns bra tillgång på, men kosta en del i skatter. T.ex. verkar priset på ARN-LAX vara samma över en helg som över en vecka (till skillnad från t.ex. ARN-PEK, som annars ger bra intjäning).

Absolut. Det store bekymret för oss är inte pengar utan tid och då särskilt semester. Därför är det nog primärt mer eller mindre intressanta destinationer i Europa eller på nära avstånd som är görliga. Men med högre status öppnas ju nya intressanta möjligheter, Air France First står högt upp på listan t.ex.
Så klart! Jag tänkte mest att det finns både roligare och effektivare sätt att komma upp i guld, det tar ju trots allt sin tid att flyga ihop 30 segment och kan bli lite trist i längden med bara AF/KL inom Europa. China Airlines har t.ex. en business deal Amsterdam-Bangkok för drygt 12.000 kronor inkl allt, kan du göra över en helg (möjligtvis med en dag semester).

Toppen