Senaste nytt

Fått ändrad tid av Ethiopian, Minimum Connection Time underskrids, vad göra?

Dyrare? Om de bokat en resa där det blir ändringar så måste de väl boka om dig utan att du ska betala mer? Eller är det något jag missar?

Jag antar att det är svårt att förhandla bort de extra skatterna som tillkommer, även om jag förstås tycker att jag borde hållas skadeslös.

Diamondsupporten har hört av sig igen och bollar ärendet tillbaka till Tallinn. Har lagt in en bevakning i Expertflyer men precis som @011430121 skriver så kan det vara klokt att slå till så snart som möjligt på de andra biljetterna även om det vållar andra bekymmer (jag har ett jobb att sköta även den dagen...). Jag ger det några dagar.

Vet inte hur många ni är som reser men finns bra med award plats till London från både Köpenhamn och Stavanger. Ankommer London 13.05 alt 17.40 från Cph och 18.50 Stavanger.
Dessvärre är det svårt att hitta bra flights från Arlanda till dessa orter.
Antar att resan via Frankfurt är med LH803 avg Arlanda 13.20 - vilket ju är ganska smidigt men något dyrare än om du skulle resa med SAS hela vägen.

Tycker du ska boka om till något alternativ som känns ok så snart som möjligt. Ju längre du väntar ju större är risken att det blir ännu besvärligare.. Släpps platser på optimal flight från Arlanda så är det ju bara att boka om igen.

Dagens uppdatering:

Ny kontakt igår med Diamondsupporten där jag skrapade med foten och bad dem öppna fler awardplatser men fick nobben i vänlig ton på grund av "mycket speciella regler" för AMEX-biljetterna.

I linje med tipsen här hade jag tänkt att ringa i dag och boka om till den minst dåliga anslutningen via FRA för att säkra en farbar biljett. Ännu ingen signal från min alert i Expertflyer men jag kollade ändå manuellt - och plötsligt fanns det två awardplatser på SK1523 som jag ville ha! Ringde Tallinn just och bokade om, utan avgift eftersom det berodde på en tidtabellsändring. Problemet löst!

Det var kanske en slump att det släpptes två platser i dag men ibland ska man ha tur... Och det är skönt att vara snabbare än Expertflyer (jag dubbelkollade min alert och den fungerar) så det lönar sig ibland att kolla maniskt manuellt om platser finns!

Tillägg: Ser nu att Ethiopian flyger med sin nya A350 LHR-ADD vilket möjligen påverkat tidtabellen. Hemresan sker med Dreamliner till Stockholm, kul att testa lite nya maskiner även om jag inte är någon större avgeek i det här sällskapet...

Last edited:
Köp en lott idag!

Jag är inget större fan av lotter men jag var ju tvungen att testa:
image.png

Toppen