Senaste nytt

Får jag ta det här igenom säkerhetskontrollen?

förvånansvärt mycket mat som klassas som vätska:
För att bespara någon från musknappsslitage från att klicka på länken, så är den relevanta texten:

Med vätska avses bland annat geléer, krämer, drycker, soppor, saft, maträtter med blandning av fasta och flytande ingredienser (t.ex. kött och potatis med sås, Janssons frestelse, inlagda gurkor).

På VBY blev jag förra året nekad att ta med en ask Bregott i handbagaget...

Mitt svar: checka in
Själv har jag stått och letat i en väska efter ”organiskt material” en gång när säkerhetskontrollen reagerade. Kunde inte komma på vad det skulle vara. Visade sig till slut att vara en ost som hamnat i packningen.

Inga problem att ta med den när vi hade rett ut det dock.

För att bespara någon från musknappsslitage från att klicka på länken, så är den relevanta texten:
Fast jag tycker det här stycket är mer relevant - TS kan ju alltid hävda att han/hon går på en diet (om vederbörande har med sig barn kan man kanske hävda barnmat)

1771259636824.png

En liknande tråd som denna fast med bra mycket mer inlägg fanns för många år sen och vill minnas en hel Prinsesstårta var okej på den tiden.

Mediciner utskriven av läkare får man ta med sig i handbagaget även om förpackningen är större än 100ml, måste erkänna min okunskap om det gäller hela värden eller begränsat till vissa område.

Mediciner utskriven av läkare får man ta med sig i handbagaget även om förpackningen är större än 100ml, måste erkänna min okunskap om det gäller hela värden eller begränsat till vissa område.
En gång i Italien lyckades jag övertala dem att min flaska vin som jag glömde checka in var medicin mot flygrädsla. Hade så klart extremt mycket tur men det var ju ändå Italien där de älskar vin och inte bryr sig om regler

Toppen