Senaste nytt

Får inte ut GDPR från SAS

Xrim

Medlem
Som rubriken antyder så får jag inte ut någon data. Jag började mitt försök med följande länk https://www.sas.se/privacy/excerpts/login

Som antagligen inte reagerar på inlogg eller ger mig ett felmeddelande. Efter massor med försök prövade jag med att begära ut det genom att fylla i följande formulär.

Efter några dagar damp det ner ett mejl med en länk till min data. I tio dagar har jag försökt och fått ett "försök senare" felmeddelande, eller så händer inget, eller så blir det blank skärm. Jag har prövat olika enheter och webbläsare, ingen lycka. Har skickat mejl för en vecka sedan som ännu är obesvarat.

Har någon annan fått ut sin data? Vad händer när ni prövar att få ut dem automatiskt?

• Gilla
Reactions: JNH
Får man fråga varför du vill ha ut det, är det bara för att du kan och har rätt till det eller finns det någon riktig anledning.
Jobbat med liknande frågor och väldigt många tycker det är roligt att ställa till oreda bara för att….
Känns som att SAS har viktigare frågor att jobba med om du nu verkligen inte måste ha ut dina uppgifter av oklar anledning…

Får man fråga varför du vill ha ut det, är det bara för att du kan och har rätt till det eller finns det någon riktig anledning.
Jobbat med liknande frågor och väldigt många tycker det är roligt att ställa till oreda bara för att….
Känns som att SAS har viktigare frågor att jobba med om du nu verkligen inte måste ha ut dina uppgifter av oklar anledning…
Å andra sidan skall de ju ha en process där det är lätt att ta fram när en kund begär det. Eller du menar att bara för att SAS går dåligt så är det ok att strunta i GDPR?

Å andra sidan skall de ju ha en process där det är lätt att ta fram när en kund begär det. Eller du menar att bara för att SAS går dåligt så är det ok att strunta i GDPR?
De skall ha en process. Det finns inget som säger att den behöver vara lätt *för sas*....

(men nej det är självklart inte ok att strunta i lagen bara för att det går dåligt, det ska inte tolkas så)

Mycket antagande från din sida, jag vill ha ut min GDRP och jag har giltiga skäl.

• Gilla
Reactions: JNH
Toppen