Senaste nytt

Får inte tillbaka pengarna från Ryanair

011430121

Medlem
I dagens SR program plånboken i P1 berättar en passagerare hur omöjligt/svårt det är att få sina pengar tillbaka från Ryanair när de har ställt in en resa.

 

majoren

Medlem
Har hänt mig ett par gånger på Ryanair. Inga problem, snabbast tänkbara återbetalning. Enkel, helautomatiserad process via webben. Jag bad först att få som tillgodo. När jag sedan ville omvandla del av tillgodot till riktiga pengar, så gick det också bra.
 

011430121

Medlem
Har hänt mig ett par gånger på Ryanair. Inga problem, snabbast tänkbara återbetalning. Enkel, helautomatiserad process via webben. Jag bad först att få som tillgodo. När jag sedan ville omvandla del av tillgodot till riktiga pengar, så gick det också bra.
Om jag förstår det så är det första benet som ställdes in och det är det som försvårar för resenären att få tillbaka pengarna.
 

majoren

Medlem
Om jag förstår det så är det första benet som ställdes in och det är det som försvårar för resenären att få tillbaka pengarna.
Alla Ryanairflygningar har bara ett ben (undantaget en del flygningar via OPO, BGY och FCO). De flyger ju bara punkt till punkt. Så jag förstår att det kan bli problematiskt när den ena av två helt separata Ryanairflyg ställs in och man inte har möjlighet att vara flexibel med datum. För de är väldigt generösa med ombokningar (men bara för den flight som ställts in).
 

Tamas

Medlem
Enda jag kan tänka mig är att hon bokade via nåt OTA som pysslade ihop två enkelresor åt henne.
Det är tyvärr inte så lätt att förstå för vanliga människor. Jag själv blir stressad att flyga med LCC för man måste fan hålla koll på alla regler själva för minsta lille strul kostar en månadslön...

Men det är bara antagande. Reportagen är minst sagt bristfällig, men bra tema för dem som lyssnar på P1 :)
 
Toppen