Senaste nytt

Får inte lägga till United inrikes USA flyg vid schemaändring

De där punkterna handlar ju om när du fått infon mindre än två veckor före avgång. Och du har ju fått den långt tidigare än så, så de borde inte applicera?

Jag tolkar texten att det är två scenarion, ändrad avgång och cancelering, och nu i mitt fall är det ändrad avgång men jag tror nog mer på vad du säger.
Får se om ändringen går igenom nu
 

mha321

Medlem
Jag tolkar texten att det är två scenarion, ändrad avgång och cancelering, och nu i mitt fall är det ändrad avgång men jag tror nog mer på vad du säger.
Får se om ändringen går igenom nu
Men det är cancellering av avgången som har lett till ombokning. De har ju inte bara ändrat tidpunkten på flyget, utan faktiskt flyttad till en helt annan avgång.

Hur som så handlar ju det bara om huruvida deras notering i FAQ gäller eller inte - inte vad det underliggande regelverket säger....

Men bokar de om så blir det ju slutet gott åtminstone..
Jag skulle inte ropa hej förrän du har en bekräftelse och utställda biljetter :(
Den håller jag helt med om. Tyvärr har det hänt förr att de backar på löften när väl backoffice ska göra jobbet, om det var för stort fel...men det är värt att hoppas!
 

RickardG

Medlem
Den håller jag helt med om. Tyvärr har det hänt förr att de backar på löften när väl backoffice ska göra jobbet, om det var för stort fel...men det är värt att hoppas!
Mmm, i mitt fall föreslog jag just en alternativ rutt där det var samma bolag som i ursprunglig bokning (efter att de dragit fram det argumentet ur hatten), men då nekades jag ändå, för att det inte fanns tillgänglighet i rätt bokningsklass...
 
Men det är cancellering av avgången som har lett till ombokning. De har ju inte bara ändrat tidpunkten på flyget, utan faktiskt flyttad till en helt annan avgång.

Hur som så handlar ju det bara om huruvida deras notering i FAQ gäller eller inte - inte vad det underliggande regelverket säger....

Men bokar de om så blir det ju slutet gott åtminstone..
Den håller jag helt med om. Tyvärr har det hänt förr att de backar på löften när väl backoffice ska göra jobbet, om det var för stort fel...men det är värt att hoppas!

Ja , ni har rätt det är jag som försöker tolka det i min favör

yes , har vart med om just det tidigare så har inte jättestora förhoppningar
 
Nu har det gått 10 dagar sen jag gjorde ändringen men ännu inga biljetter.
Ringt och dom säger att de har många på kö, därför dröjer det.
Ena personen säger att det är bara vänta biljetterna kommer garanterat , nästa person säger att den här ombokningen blir svår för du lägger till United, kul att känna sig säker på vad som kommer hända här…
Jag är lite stressad över det just för att det är en resa över jul&nyår och jag ska göra en roadtrip så det är hyrbil , färja och en del hotellnätter som nu behöver dubbelbokas
 

raphaelmak

Medlem
Säger inte det här att EU261/2004 är applicerbar i det här fallet? Dom borde ju ha svårt att neka om deras egna FAQ säger det tycker jag
When can I claim EU261 compensation? | SAS
Den här du menar är kompensering (den där hundratals euro som man får vid inställda flyg) utöver ombokning/återbetalning minns jag rätt? EU261 säger ju att ingen additionell kompensering krävs vid besked mer än 2 veckor, men flygbolaget måste ändå omboka dig till destinationen eller återbetala i full, om jag minns rätt.
 

RickardG

Medlem
För mig blev det ett stort antiklimax när jag hade laddat upp med chips och nötter inför en långdragen diskussion med någon stackars agent. Det visade sig att det nu råkade finnas en rutt med just endast UA + SK till min slutdestination, i rätt kabinklass och i med ankomst så tidigt som möjligt. Med andra ord hade jag ingen rätt att ifrågasätta just det förslaget.

Däremot passade jag på att ännu en gång vara frågvis kring vilka regler som gällde och agenten meddelade (lite inte på kundservice, jag vet…) att det system de använde endast tillät vissa bokningsklasser och vissa bolag vid ombokningar där det var mer än 14 dagar till avresa. Hon sa att om hon manuellt satte ihop en resa, eller modifierade ett färdigt systemförslag, så prisades biljetten om och kunde inte ersätta den redan bokade sträckan. Hon visste inte exakt vilka bokningsklasser eller bolag som tilläts.
 
Toppen