Senaste nytt

Får in 30000 engångspoäng (Star Alliance) - välja vilket program?

Erik P

Medlem
Jag kommer få in knappt 30 000 p på en businessbiljett (klass D, Lufthansa) och det känns då relevant att tänka efter vilket frequent flyer program jag ska använda (1:a gången i business). Normalt flyger jag ett par turer i ekonomiklass med SAS inom Europa och 1-2 till Asien med något bolag i Star Alliance varje år.

Det jag är intresserad av är främst lounger och kanske fast track och business incheckning. Funderar på Miles & More då jag kan nå deras Frequent Traveller snarare än Eurobonus (medlem där med 0 poäng). Eller finns det andra alternativ ni skulle rekommendera?

Jag kommer få in knappt 30 000 p på en businessbiljett (klass D, Lufthansa) och det känns då relevant att tänka efter vilket frequent flyer program jag ska använda (1:a gången i business). Normalt flyger jag ett par turer i ekonomiklass med SAS inom Europa och 1-2 till Asien med något bolag i Star Alliance varje år.

Det jag är intresserad av är främst lounger och kanske fast track och business incheckning. Funderar på Miles & More då jag kan nå deras Frequent Traveller snarare än Eurobonus (medlem där med 0 poäng). Eller finns det andra alternativ ni skulle rekommendera?
Välkommen till BusinessClass, @Erik P.

Intjäning av poängen varierar beroende på:
* vilken rutt du flyger
* vilken bokningsklass du är bokad i
* vem som utför flyget
* vilket bonusprogram du krediterar till
* varifrån du har köpt biljetten (United har revenue-baserat program)

Eftersom du inte berättar vilken resväg du flyger så kan jag inte svara på om du verkligen kommer att tjäna runt 30.000 poäng eller inte.

Du kan kolla den här sidan och jämföra intjäning till olika program. (ifall du verkligen är bokad i D klass på Lufthansa operated flighter)
Where to Credit | Where to Credit Lufthansa Flights in D Booking Class

Problemet med SAS Eurobonus är att jag har en intjänande period som slutar 28 feb 2017 och jag kommer max dra in 500-1000 p i flygningar innan dess.

Antar att SAS Amex Elite inte är ett alternativ? Tänkte då det ger dig 20 000 poäng vilket skulle innebära att du var EBG med din flygning.

• Gilla
Reactions: Gus
Antar att du kommer att flyga ARN-FRA-ICN-FRA-ARN och att alla flighter utförs av Lufthansa och att det är D klass?

Ger detta verkligen 30k poäng med 200% intjäning som jag antar att du räknar med?

Toppen