Senaste nytt

Får aldrig mina Eurobonuspoäng efter hyrbil, trots flera påminnelser

Min erfarenhet är att kreditering från Hertz aldrig fungerat de gånger jag har hyrt från Hertz. Däremot fungerar det alltid från Avis vilket bl.a därför är mitt förstahandsval

Mvh
/NotRyan

Min erfarenhet är att kreditering från Hertz aldrig fungerat de gånger jag har hyrt från Hertz. Däremot fungerar det alltid från Avis vilket bl.a därför är mitt förstahandsval

Mvh
/NotRyan

Är du säker på att du hyrt till priser som ger poäng då?
Många Hertz priser ger ingenting, i synnerhet förbetalda.

Nån mer som haft liknande problem?

sett den här tråden? :D
http://www.businessclass.se/forum/a...flying-blue-miles-med-avis-20.html#post173437

Avis Eurobonus motsvarighet fungerar lika illa
Benefits for EuroBonus Customers
SAS AWD gav väldigt bra pris på 2 endagarshyror, bonusen för den andra fick jag efterlysa flera gånger.
Med Avis när det gäller poäng är det alltid bättre att kontakta Avis Europe än att blanda in den nordiska okunninga sk kundtjänsten, som ändå inte kan göra något själva utan måste kontakta Avis Europe.

Hertz julkalenderbonus - fungerade vid en av de hyror jag bokade men inte den andra, jag fick poängen
2 veckor efter kontakt med svensk kundtjänst (som bara är mellanhand, själva krediteringen görs någon annanstans - USA tror jag)

Just nu är det poäng för hyra från Sixt fattas, enligt Sixt har poängen förts över för flera veckor sedan.

Är du säker på att du hyrt till priser som ger poäng då?
Många Hertz priser ger ingenting, i synnerhet förbetalda.

Det där var nytt för mig, stämmer det för Hertz och EB? Jag trodde alltid att man fick minst 500 per hyra + 100 per dag upp till 1000. Kampanjerna med 1000-tals extrapoäng har jag däremot noterat att de inte möjliggör bokning med förbetalning, utan bara den dyrare varianten med öppen bokning.

Det där var nytt för mig, stämmer det för Hertz och EB? Jag trodde alltid att man fick minst 500 per hyra + 100 per dag upp till 1000. Kampanjerna med 1000-tals extrapoäng har jag däremot noterat att de inte möjliggör bokning med förbetalning, utan bara den dyrare varianten med öppen bokning.

Jag använde den i somras och fick 500p för hyran och de kom in nästan direkt. Men 100 extra per dag har jag inte sett röken av. Gjorde missing points claim och fick svar från USA att de skulle komma "inom några veckor".

Mmm, jag hade två hyror i USA i augusti. Väntar mina uppmanade 3 till 6 veckor innan jag börjar claima. Fast man vet ju att de inte kommer ändå, helst vill man claima samma dag som man lämnar bilen!

Hyr mkt bil via Hertz (president circle) och hade stora problem med EB-poängen förra året, alltid claima och vänta de X antal veckorna. Nu har jag för vana att alltid aktivt välja mitt EB-nummer (den sidan man fyller i kreditkort, ankomst/flight) under " Frequent Traveller-program" förprogrammet på "Välj ett". Nu trillar poängen in cirka 2 veckort efter avslutad hyra.

Funkar för mig iaf, peppar peppar

Hej,

Mina poäng från Hertz har såklart inte heller kommit in som de ska. Jag ska claima och blir då i formuläret ombedd att fylla i "Hyresavtalsnummer" (inte boknings-/bekräftelsenummer). Någon som vet var jag hittar det?

Jag har förvisso fått in mina 1000 poäng, men jag borde ha fått 3000 poäng tack vare en kampanj på SAS sida i våras. Vilket är bästa sättet att kontakta Hertz tro? Det enda jag hittar är ett betalnummer till kundtjänst, och det känns ju inte så lockande...

Hej,

Mina poäng från Hertz har såklart inte heller kommit in som de ska. Jag ska claima och blir då i formuläret ombedd att fylla i "Hyresavtalsnummer" (inte boknings-/bekräftelsenummer). Någon som vet var jag hittar det?

Jag har förvisso fått in mina 1000 poäng, men jag borde ha fått 3000 poäng tack vare en kampanj på SAS sida i våras. Vilket är bästa sättet att kontakta Hertz tro? Det enda jag hittar är ett betalnummer till kundtjänst, och det känns ju inte så lockande...

Om du fått poäng men inte rätt antal är det ingen större vits att fylla i det där formuläret.

E-post till kundtjänst i Sverige är customerrelations@hertz.se de kan inte själva kreditera poäng
utan måste kontakta "milesavdelningen" i USA? för att få det korrigerat.
(Bättre naturligtvis om någon vet hur man kontaktar den avdelningen direkt och slipper mellanhänder)

Toppen