Senaste nytt

Få ut maximalt värde i Cash från EuroBonus, Membership Rewards & Marriot

CBI

Medlem
Tjena,

Jag har efter en två årig "long stay" hotellvistelse med en väldigt hög spend på mina Amex kort samlat på mig mer poäng än jag kommer kunna nyttja på ett rimligt sätt på hotell och resor pga jobb & livssituation.

Så, min fråga: Hur hade ni här på forumet använt dessa poäng för att få ut maximalt värde i cash? :)


Mina poäng:
Amex MR: ≈15 000 000
SAS EB: ≈460 000
Marriot: ≈430 000


Kan såklart konvertera MR poängen direkt till cash på 1p/0,0043 kr (≈ 64 500), känns dock dumt och inte vänta på dubbelt värde vilket dom körde under en kampanj för något år sedan eller göra något annat smart?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Växla MR till valfritt bolag som du känner är intressant.
Boka poängresa för SAS poängen och boka 5 nätter på destinationen med Marriott poängen.
 

Berglund

Medlem
Kan såklart konvertera MR poängen direkt till cash på 1p/0,0043 kr (≈ 64 500), känns dock dumt och inte vänta på dubbelt värde vilket dom körde under en kampanj för något år sedan
Det var mitt under brinnande coronapandemi. Folk sade upp sina amexkort till höger och vänster eftersom ” nästan ingen” reste under den perioden. Det är första och enda gången jag har sett att Amex i Sverige erbjöd dubbelt värde av poängen.

Dem av oss som betalade fakturor med kortet under den här perioden fick de facto betalt för att göra det! Poängen som transaktionen genererade täckte mer än väl avgiften. YMMV men jag hade inte hållit andan i väntan på nästa dylika kampanj.
 

CBI

Medlem
Växla MR till valfritt bolag som du känner är intressant.
Boka poängresa för SAS poängen och boka 5 nätter på destinationen med Marriott poängen.

Ursäkta, var nog jag som var otydlig i frågan. Det jag undrar är vad jag borde använda poängen till för att "växla till cash", alltså inte att resa för!


Det var mitt under brinnande coronapandemi. Folk sade upp sina amexkort till höger och vänster eftersom ” nästan ingen” reste under den perioden. Det är första och enda gången jag har sett att Amex i Sverige erbjöd dubbelt värde av poängen.

Dem av oss som betalade fakturor med kortet under den här perioden fick de facto betalt för att göra det! Poängen som transaktionen genererade täckte mer än väl avgiften. YMMV men jag hade inte hållit andan i väntan på nästa dylika kampanj.

Väldigt bra input, hade för mig att det var innan pandemin den kampanjen ägde rum!
 

jerixon

Medlem
Inga andra poäng går att växla mot cash tyvärr, så där är du nog rökt.


Ursäkta, var nog jag som var otydlig i frågan. Det jag undrar är vad jag borde använda poängen till för att "växla till cash", alltså inte att resa för!




Väldigt bra input, hade för mig att det var innan pandemin den kampanjen ägde rum!
 

jerixon

Medlem
Nej det finns ej, och oftast är växling av poäng mellan program en usel affär tyvärr.

Hm, vet du om det finns något flygbolags eller hotells program som tillåter det? Finns ändå en hel del konverteringsmöjligheter mellan olika program...
 
Hm, vet du om det finns något flygbolags eller hotells program som tillåter det? Finns ändå en hel del konverteringsmöjligheter mellan olika program...

Om man absolut vill ha ut värdet i pengar istället för att resa, så kan man i vart fall konvertera Eurobonus till Coop-poäng. 460 000 eurobonus blir 1 150 000 Coop-poäng, som kan användas för att köpa värdecheckar för 1 150 kr. Kan bara användas för sådant som man kan köpa på Coop, men det är nog så nära cash man kommer.
 

jerixon

Medlem
Ja jo.
Men filtreras under "en usel affär".

Om man absolut vill ha ut värdet i pengar istället för att resa, så kan man i vart fall konvertera Eurobonus till Coop-poäng. 460 000 eurobonus blir 1 150 000 Coop-poäng, som kan användas för att köpa värdecheckar för 1 150 kr. Kan bara användas för sådant som man kan köpa på Coop, men det är nog så nära cash man kommer.
 
Toppen