Senaste nytt

Få tag på SK boardingpass innan checkin desks öppnar?

Frukten

Medlem
Åker förbi ICN om några dagar och kommer på kvällen ta flyget hem till Norden med SK988, finns det något sätt att checka in där utan checkin-desks ute i terminalen?

Helst vill jag kunna komma in i loungen o få lite jobb gjort men behöver ju få passet kontrollerat…

Alternativt om någon vet ifall nån annan kan få boardingpass utskrivet åt SAS på ICN? Kanske KE’s personal?

Åkte sträckan för en vecka sedan, SAS öppnade typ 3,20h före avgång. Massor med personal och snabb hantering. Hittade ingen alternativ möjlighet.

Åker förbi ICN om några dagar och kommer på kvällen ta flyget hem till Norden med SK988, finns det något sätt att checka in där utan checkin-desks ute i terminalen?

Helst vill jag kunna komma in i loungen o få lite jobb gjort men behöver ju få passet kontrollerat…

Alternativt om någon vet ifall nån annan kan få boardingpass utskrivet åt SAS på ICN? Kanske KE’s personal?
Skulle rekommendera SAS-appen för boardingkort ;)

Hur löste det sig?

Enligt (obekräftad) uppgift måste man ha en stämpel på boardingkortet för att komma genom security.

Checkin öppnar 3 timmar före avgång, och då var det lång kö eftersom många börjat köa tidigare, men de jobbade sig igenom kön relativt effektivt.

Hur löste det sig?
Krävde passkontroll så gick inte via appen (till en början).
När jag kommit till concourse, dvs efter första pass-skanningen så funkade det :) Blev lite orolig att jag skulle behöva vänta 10h efter att någon inte lyckades få boardingkort på FlyerTalk men allt löste sig!

Jag trodde att personal behövde kolla manuellt men antar att skanningen vid transfer räckte (för att checka in digitalt på appen*)

Enligt (obekräftad) uppgift måste man ha en stämpel på boardingkortet för att komma genom security.

Checkin öppnar 3 timmar före avgång, och då var det lång kö eftersom många börjat köa tidigare, men de jobbade sig igenom kön relativt effektivt.
Se tidigare svar :)

• Gilla
Reactions: fcx

Hur löste det sig?
När jag åkte MIA-CPH för ett par veckor sedan kunde jag checka in online men ej i appen, dock fick jag inget boardingkort. Jag hade flera timmars väntan i MIA så ville komma till loungen tidigt. Ej heller check-in automaterna ville ge mig något boardingkort. Ringde SAS som inte kunde göra något utan jag fick snällt vänta tills diskarna öppnade.

Alltid lika kul när det kommer fram en stämpel och man bara har boardingkort i mobilen.

Jag trodde att personal behövde kolla manuellt men antar att skanningen vid transfer räckte (för att checka in digitalt på appen*)
Jag har drygt 8h byte på ICN imorgon men kunde checka in i SAS appen redan nu så tänkte därför att allt borde vara grönt men blev lite osäker med tanke på vad du skrivit men då löste det ju sig oavsett, bra!

Men sen är väl frågan om man borde hitta på något annat än hänga på flygplatsen hela eftermiddagen? Vilket egentligen var det jag sökte efter när jag hittade denna tråden.

När jag åkte MIA-CPH för ett par veckor sedan kunde jag checka in online men ej i appen, dock fick jag inget boardingkort. Jag hade flera timmars väntan i MIA så ville komma till loungen tidigt. Ej heller check-in automaterna ville ge mig något boardingkort. Ringde SAS som inte kunde göra något utan jag fick snällt vänta tills diskarna öppnade.
Fasen va segt, kunde inte loungen släppa in dig baserat på biljetten? Det är i såna här lägen man hoppas på bättre samarbete med Delta så man kan få service utanför det lilla fönstret som SAS har på outstation. (Sen hade det ju inte varit fel med tillgång till delta one..)

Toppen