Senaste nytt

Få Platinum genom att bo 5 nätter mellan 8/3 - 29/11 2021

Homer

Medlem
  • Stay 5 nights within 90 days of registration to earn Platinum Elite status until December 2022
  • Stay 2 nights within 90 days of registration to earn Gold Elite status until December 2022
Register between 8 March and 31 August 2021
Stay period begins on 8 March 2021 and ends on 29 November 2021

Once a member receives a status upgrade during this Offer, the member may keep such status through the 2022 calendar year, after which the status must be earned for the 2023 calendar year and beyond, in accordance with the IHG® Rewards Membership Terms and Conditions.

Qualifying Stays (a minimum 1-night stay booked under a Qualifying Rate,
with total spend exceeding US $30 for each night)

IHG Rewards Club | Reach Platinum Elite Status Faster
 

palmen

Moderator
Jäkligt bra deal även om platinum annars brukar gå att få gratis via diverse matchningar.
Ändå skönt att se att de inte sänker nivåerna till Spire.

Med Ambassador kan man ju ha detta "for life" sen om man vill...
 

Knut-Olav

Medlem
IHG har jeg aldri investert i. Fungerer Platinum bra i verden, og får du noen fordeler? Jeg sammenligner med Accor og Hiltons høyeste nivåer som generelt er veldig gode.
 

Kris

Medlem
IHG har jeg aldri investert i. Fungerer Platinum bra i verden, og får du noen fordeler? Jeg sammenligner med Accor og Hiltons høyeste nivåer som generelt er veldig gode.
Nu var det iofs många år sedan jag var platinum (innan Spire, som är nivån ovanför, infördes). Jag tror inte man skall ha allt för stora förväntningar på IHG platinum. Kanske att satsa på som en språngbräda om man vill satsa vidare på IHG. Annars hade jag nog inte ansträngt mig.
 

palmen

Moderator
IHG har jeg aldri investert i. Fungerer Platinum bra i verden, og får du noen fordeler? Jeg sammenligner med Accor og Hiltons høyeste nivåer som generelt er veldig gode.
Du kan inte jämföra IHG Platinum med Hilton Diamond, det är två helt skilda nivåer. På IHG är Spire högsta nivån.
Personligen skulle jag säga att förmånerna är bättre på Hilton än IHG, men det har funnits många väldigt bra kampanjer/challenges innan där man kunnat få massor av poäng till IHG som varit väldigt värdefullt.
 

Homer

Medlem
Favorit i repris

Register now until 12 March 2022
  • Stay 5 nights within 90 days of registration to earn Platinum Elite status until December 2023
REACH PLATINUM ELITE STATUS FASTER (ihg.com)


Jag upptäckte just att koden i ovanstående länk 36326 inte fungerar "du är redan registrerad för detta erbjudande" ??
Testade därefter denna 96641 och den fungerade, fick bekräftelse via e-post och på kontot står det

upload_2022-3-10_14-28-2.png
 

jerixon

Medlem
Sugen på att hoppa på den här då IHG har rätt bra täckning i Helsingfors (Jobbar där var månad) jämfört med de andra länderna i Norden.
Platinum verkar ju inte vara någon vidare nivå att nå dock. Hur lätt är det att nå Spire under ett år normalt?
 

Kris

Medlem
Sugen på att hoppa på den här då IHG har rätt bra täckning i Helsingfors (Jobbar där var månad) jämfört med de andra länderna i Norden.
Platinum verkar ju inte vara någon vidare nivå att nå dock. Hur lätt är det att nå Spire under ett år normalt?
Har varit spire sedan start, så oklart hur högt Platinum smäller. Men med tanke på hur urvattnat (förutom poäng booster och lite lull lull) Spire är, misstänker jag att Platinum inte leder till nirvana. Men passa på innan prishöjningen i mars... Nya ramar och nivåer. Oliiiidligt spännande :)

https://www.ihg.com/rewardsclub/content/us/en/new-rewards
 
Toppen