Senaste nytt

Få Eurobonuspoäng med elavtal från Fortum

Amenvafan. Blev i dagarna uppringd av en säljare som ville ha tillbaka mig. Han sa att de slutat med Eurobonus och erbjöd bara poängfritt elavtal.
 
Jag flyttade ut i slutet av maj och avslutade då befintligt avtal med Fortum.

I nya boendet tecknade jag nytt avtal med Fortum i förra veckan som ska kopplas in till helgen. Det är ju bara 3 månader, får se hur det går. Har inte hittat några tydliga skrivningar om karens någonstans.

Kan rapportera om det blir några poäng eller inte.
Byte av bostad brukar dock hanteras som ny kund eftersom du är ny kund på den elmätaren osv. I alla fall enligt vad jag tidigare stött på så där borde de inte vara några problem.
 

Sebbeh

Medlem
Jag flyttade ut i slutet av maj och avslutade då befintligt avtal med Fortum.

I nya boendet tecknade jag nytt avtal med Fortum i förra veckan som ska kopplas in till helgen. Det är ju bara 3 månader, får se hur det går. Har inte hittat några tydliga skrivningar om karens någonstans.

Kan rapportera om det blir några poäng eller inte.

När jag avslutade mitt fortum avtal senast i november så var det 1 år som gällde för att vara nykund enligt kundtjänst.
 
Jag flyttade ut i slutet av maj och avslutade då befintligt avtal med Fortum.

I nya boendet tecknade jag nytt avtal med Fortum i förra veckan som ska kopplas in till helgen. Det är ju bara 3 månader, får se hur det går. Har inte hittat några tydliga skrivningar om karens någonstans.

Kan rapportera om det blir några poäng eller inte.
Det ska inte vara problem alls. Jag har haft Fortum på två lägenheter och fritidshus samtidigt och fått poängen på samtliga.
 

palmen

Moderator
Blev att byta till Forutm. Har aldrig brytt mig om min elräkning då jag har väldigt låg elförburkning generellt och skulle jag byta elavtal skulle inte besparingen räcka ens till en lunch ute på stan.
Denna deal med Fortum så får jag faktiskt ett lägre elpris per kWh med några öre mot vad jag har idag.
Läste lite i villkoren och det är 12 månaders bindnigstid som gäller för avtalet och därefter löpande, vilket känns ok för egen del.
 
Som kund hos Fortum har man även lite rabatt hos VOI.

45c19734d6e76b1b28f1cc1ee7277369.jpg

7531a18b08cd47578acc4063ef6a3be8.jpg
 
Som @palmen skriver är det 12 månaders bidning på detta avtal enligt villkoren och det passar inte för våra behov. Såg däremot att de har en riktigt bra värvningspromo, extra bonus med Ocean Cleanup :)

Du som är Fortumkund kan värva vänner till Fortum och ge er båda 500 kr var i rabatt på elen. För varje vän du värvar skänker Fortum dessutom 200 kr till The Ocean Cleanup.
Värva en vän | Fortum

Om någon känner sig manad tar jag gärna en värvninglänk :p.

Edit: Har fått en värvningslänk redan.:D
 
Last edited:

andreash

Medlem
Som @palmen skriver är det 12 månaders bidning på detta avtal enligt villkoren och det passar inte för våra behov. Såg däremot att de har en riktigt bra värvningspromo, extra bonus med Ocean Cleanup :)

Du som är Fortumkund kan värva vänner till Fortum och ge er båda 500 kr var i rabatt på elen. För varje vän du värvar skänker Fortum dessutom 200 kr till The Ocean Cleanup.
Värva en vän | Fortum

Om någon känner sig manad tar jag gärna en värvninglänk :p.

Edit: Har fått en värvningslänk redan.:D
Är det bindningstid på det med?
 
Toppen