Senaste nytt

Få Eurobonuspoäng med elavtal från Fortum

teachme

Medlem
Skulle gärna kunna skänka 5 000 poäng för att slippa ha med Fortum att göra. Måste tillhöra kategorin sämst i klassen utan konkurrens.
Dyrt och dåligt

Elbolag, banker och försäkringsbolag är det värsta som finns oavsett. Flyttade också över till fortum men snart bytes det igen. Det är så man skall behandla ovan nämnda, byt hela tiden.

Halva priset jmf det jag hade innan (e-on) och 6000 poäng + 250/månad (=9000 på ett år) och 100% förnybar energi känns ändå väldigt bra för mig. Leveransstart på onsdag så får hoppas det flyter på bra. Vad har ni haft problem med?
 

nissefalk

Medlem
Fick mina 6,000 poäng samma dag som nya kontraktet startade dvs 1a Juli i mitt fall, har inte fått någon faktura ännu, bytte till Fortum den 20e Maj
 

teachme

Medlem
Fick mina 6,000 poäng samma dag som nya kontraktet startade dvs 1a Juli i mitt fall, har inte fått någon faktura ännu, bytte till Fortum den 20e Maj

Samma här, fick mina poäng i samband med leveransstart dvs 1 juli och bytte i maj. Får se om det kommer fakturor månadsvis eller per kvartal...
 

Valley

Medlem
Halva priset jmf det jag hade innan (e-on) och 6000 poäng + 250/månad (=9000 på ett år) och 100% förnybar energi känns ändå väldigt bra för mig. Leveransstart på onsdag så får hoppas det flyter på bra. Vad har ni haft problem med?
Förskonad själv, men 172.000 i räkning för något som inte varit anslutit till elnätet sedan gud vet när, som kamrat fick.
Själv får jag alltid sämre villkor än vad jag har när jag frågar
 

Badger

Medlem
Bytte till fortum för att få poäng. Har därefter flyttat till ny bostad (och har inte Fortum nu). Är det någon som vet om man kan göra om samma manöver, dvs byta till Fortum och få 6000 nya poäng?
 

ahh

Medlem
För mig som bor i lgh och således inte är en storkonsument av el har det varit lysande att byta. I stort sett samma månadskostnad med tillägg av 9 000 poäng under bindningstiden. Klart värt det.
 

RickardG

Medlem
För mig som bor i lgh och således inte är en storkonsument av el har det varit lysande att byta. I stort sett samma månadskostnad med tillägg av 9 000 poäng under bindningstiden. Klart värt det.
Nja, Fortum har en månadsavgift på 79kr, så du betalar åtminstone 960kr mer per år för poängen, och då har jag räknat med att du förbrukar 0 kWh per år. För varje 1000 kWh du förbrukar förlorar du ytterligare ca 40kr/år. Visst, med låg förbrukning kan det ändå vara värt det bara för signup-poängen. Annars är det dyra poäng hur man än vrider på det.
 

Valley

Medlem
Nja, Fortum har en månadsavgift på 79kr, så du betalar åtminstone 960kr mer per år för poängen, och då har jag räknat med att du förbrukar 0 kWh per år. För varje 1000 kWh du förbrukar förlorar du ytterligare ca 40kr/år. Visst, med låg förbrukning kan det ändå vara värt det bara för signup-poängen. Annars är det dyra poäng hur man än vrider på det.

Amen !
 
Toppen