Senaste nytt

Få ersättning/tillbaka 2-4-1 vid sjukdom?

Tuuss

Medlem
Vi har en resa till Shanghai om en vecka som vi kommer att behöva avboka på grund utav sjukdom, den är bokad med två st 2-4-1 varav en gick ut i december. Finns det någon möjlighet att få förlängd 2-4-1 med sjukintyg? Alt. ersättning från försäkring om den brinner inne helt? Resan är bokad med SAS MC premium.

Om någon är sugen på följande biljetter så säg till, så kan jag meddela innan jag avbokar:
31 jan ARN-CPH- PVG 3 pax i C
22 feb PVG-CPH-ARN 2 pax i C och 1 i plus.

Planen var att resa PVG-BKK-PVG med revenue-biljett och på så vis komma till Thailand utan att kriga om business-biljetter på CPH-BKK linjen, om någon vill köra copy-paste på idén :)
 

Tuuss

Medlem
SAS förlänger 2-4-1 som gick ut i december för de som ringer in och ber om det. Du torde kunna göra detta samtidigt som biljetterna avbokas.
Tack för information. Vi fick förlängt, dock bara till 31/1 så får se om vi lyckas hitta någon ny resa längre fram :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Climber

Medlem
Även jag har hamnat i en situation där jag troligtvis kommer behöva avboka en resa bokad med utgången 2-4-1-voucher på grund av akut sjukdom hos nära anhörig. Min reseförsäkring borde ge avbokningsskydd.

Det kanske är en dum fråga men vet någon hur försäkringsbolag värderar poäng och voucher i detta fall?
 
Även jag har hamnat i en situation där jag troligtvis kommer behöva avboka en resa bokad med utgången 2-4-1-voucher på grund av akut sjukdom hos nära anhörig. Min reseförsäkring borde ge avbokningsskydd.

Det kanske är en dum fråga men vet någon hur försäkringsbolag värderar poäng och voucher i detta fall?
Vissa ger ersättning andra gör det inte, beror helt på vilket försäk bolag.
Aldrig hört något bolag som ger något för en 241, vissa bolag ger ny resa i pengar när det kommer till ev poäng som blåstes.
 
Toppen