Senaste nytt

Få 18000 extrapoäng Amex classic, skaffa kortet senast 22 juli 2020

Hat beställt golfklubbor till mig och sonen som ska hämtas ut på lördag. Dvs stort utlägg med Amex. :) Så jag slog en signal till Amex för att fråga om det var något känt problem med 18 000-poängs-kampanjen som jag skaffat kortet via. Alltid en risk att prata med kundtjänst, jag vet. Men svaret jag fick är att det inte är något problem med kampanjen. Däremot har de haft problem med att poängen inte syns som de brukar efter att man nått spenden på 18 000 poäng, och hon jag pratade med kände till att några har ring om det. Låter lovande.
Signade du genom personlig länk eller med länken som finns i denna tråd?

Chattade med Amex i förmiddags för att se om jag kunde få skriftligt på att mitt kort omfattas av kampanjen (eller inte). De kunde inte bekräfta att jag skulle få 18 000 poäng vid 18 000 SEK spend utan att jag skickar in information om kampanjen via e-post till dem. Men de kunde bekräfta i chatten att mitt kort var kopplat till en kampanj där jag får 12 000 poäng efter att ha spenderat 15 000 kr inom 3 månader. Så det har jag dokumenterat.

Obegripligt.

Jag har i alla fall spenderat över 18 000 kr på kortet idag, där jag då kanske får 12 000, 18 000 poäng eller ingenting. Kommer bli spännande att se hur det slutar.

Chattade med Amex i förmiddags för att se
Jag kan skriva ihop några påhittade random svar åt dig. Varje gång hädanefter när du känner att du har lite för mycket tid, kan du helt enkelt bara dra ett av mina påhittade svar ur hatten. Sannolikheten för att ett sådant helt påhittat, random, svar är lika bra eller bättre än kundtjänst är tyvärr ganska god. Tombolan är total!

Jag kan skriva ihop några påhittade random svar åt dig. Varje gång hädanefter när du känner att du har lite för mycket tid, kan du helt enkelt bara dra ett av mina påhittade svar ur hatten. Sannolikheten för att ett sådant helt påhittat, random, svar är lika bra eller bättre än kundtjänst är tyvärr ganska god. Tombolan är total!

Haha! :D

Tack! Var i kontakt med chattsupporten igår som sa att kampanjen inte gällde. När jag påpekade att det inte stod något om att den bara gäller vissa individer sa de till slut att jag hade en kampanj att få 30 000 poäng vid 45 000 SEK spend. Jag frågade om han kan lova att det gäller och han skulle dubbelkolla. Då kom han fram till att det inte heller stämde och jag påpekade att de nu försökt vilseleda mig två gånger och tycker det är pinsamt att de behandlar sina kunder så. Han skulle skicka ärendet vidare till en annan avdelning som skulle svara om 2-3 dagar...
Hur har det gått, har du fått nåt mer besked?

Jag har någon tusenlapp kvar tills att jag når mina 18000 kr i spend. Ska bli intressant att se om det trillar in några poäng.

• Gilla
Reactions: A87
Jag har någon tusenlapp kvar tills att jag når mina 18000 kr i spend. Ska bli intressant att se om det trillar in några poäng.
Samma här. 1233kr kvar för att vara exakt. Hoppas att någon av er som hört av sig får svar snart så vi vet vad som väntar oss. Jag tänker att jag skickar in ett klagomål till deras klagomålsavdelning om vi inte får några poäng. Någon som redan gjort detta?

Toppen