Senaste nytt

Extrakort till barn

intuition

Medlem
Jag använder curve som point earner, dvd jag har gett kortet till en annan person. Så länge köp görs med kod spelar namnet på kortet ingen roll. Skulle någon plötsligt kräva id, ja då går det ju inte.
Fundering kopplat till det här, om barnet/sambon/whatever har Curve behöver man ett point earner då? Eller har Curve något som gör att korten måste stå i samma namn?
 

Resenär

Medlem
Jag använder curve som point earner, dvd jag har gett kortet till en annan person. Så länge köp görs med kod spelar namnet på kortet ingen roll. Skulle någon plötsligt kräva id, ja då går det ju inte.

Det är väl inte riktigt sant, det är ju otillåtet enligt kortvilkoren att handla med ett kort som inte tillhör dig själv. Dumt att chansa.
 

Linmet

Medlem
Funderar på 12 åringen. Han har varken fått kort eller swish än. Skötsam herre som gör vad han ska så inget tillitsproblem. Med det sagt vill jag ju inte ge kreditutrymmet jag hsr till honom.

Lösning? Tänkte annars ett pointearner kort på sas mastercardet vore fint!
 

GOTBound

Medlem
Funderar på 12 åringen. Han har varken fått kort eller swish än. Skötsam herre som gör vad han ska så inget tillitsproblem. Med det sagt vill jag ju inte ge kreditutrymmet jag hsr till honom.

Lösning? Tänkte annars ett pointearner kort på sas mastercardet vore fint!
Semi-OT; AMEX har 16 års åldersgräns på extrakort.
GOTBound Jr. har haft ett Gold kopplat till våra Platinum han sen han fyllde 16 [fyller 18 i år].
Trotts att han konstant har de alldeles förstora spenderbyxorna på så har han skött AMEX kortet exemplariskt då det är enbart för nödfall eller internetköp.

12 år var gränsen som vår bank har för Swish och Debitkort vilket både GOTBound Jr
. och Master GOTBound haft sen 12 årsdagen.
 

LarsCph

Medlem
Vad ska de överhuvdtaget med Revolut till? Vanligt bankkort om de nu inte ska in på bonusnjutandets väg?

Skaffade det till dottern så hon kan göra inköp till familjen (tex på ICA) som jag betalar. Sen har hon också vanligt bankkort till en konto som är hennes. Men jag tyckte det var smart med ett helt separat kort till den användningen.
 
Toppen