Senaste nytt

Extrakort-medlem kan inte logga in Amex Experience

Har i ett par månader haft problem med att min sambo inte kan logga in i Amex Experience.

Första gången berodde det på felaktiga kontaktdetaljer, hade tydligen blivit samma på både huvudkort och extrakort, men därefter har chatten gjort något försök och sedan skickar vidare det på undersökning. Därefter hör man inget. Har varit i kontakt med dem tre-fyra gånger nu utan framgång.

Någon som har råkat ut för liknade och har någon bra lösning? Målet är att kunna använda även detta konto för lounge och Amex dinner.

Kanske inte samma sak men jag hade stora problem efter att jag bytt telefon och kom inte in på huvudkontot.
Efter ett antal meddelanden löste det sig tillslut. Stå på sig och fråga om eskalering är väl det man kan göra, lite som HUACA fast via chatten då.

Kanske kan vara läge att ringa annars?

Nu har det löst sig!

En grej jag gjorde var ett skapa ett konto med vanliga appen för extrakortmedlemen. Alltså i den man ser sina transaktioner etc. Jag antar att detta aldrig gjorts och inte heller tänkt på det eftersom felmeddelanden och kundtjänst antytt på andra problem.

Om det var detta eller någon eskalering som låg i bakgrunden som löste det kan jag inte besvara, rådet när man kontaktar Amex kring det är alltid att testa skicka in en ny registrering i Amex experience-appen och helt plötsligt gick denna igenom. Det enda unika från vår sida var att vi då skapat ett konto i vanliga Amex-appen först.

Toppen