Senaste nytt

Extra kostnad för SWISS Business "Privacy" stol

OskariLuften

Ny medlem
Jag har precis gjort en awardbokning via EB med SWISS i Business på deras A340 från JNB-ZRH. När det kom till att välja stol så upptäckte jag att de tar en avgift för att boka fönstersätena s.k. "throne seats" eller som Swiss kallar dem för "Privacy Seats".

Är det någon som lyckats komma runt denna extra avgift för att få ett sånt säte utan att behöva sitta i mittenraden eller bredvid någon?
Om inte, om ni suttit i dessa säten, ansåg ni det vara värt den extra kostnaden på ca. 2 300 kr?

Tacksam för era svar!

P.S lurkat här inne länge men nu var det dags för mitt första egna inlägg!
 
Last edited:

Tonton

Medlem
Går inte att komma runt (Såvida du kanske inte är Senator/Hon). Platserna öppnas upp gratis i mån av plats 24h innan avgång.

F.ö så är mitt råd, var försiktig med förkortningarna. Antar att du flyger från Johannesburg (JNB) och inte Johor Bahru (JHB) i Malaysia (Vilket f.ö har ett trevligt Hiltonhotell). ;)

Och sist men inte minst, välkommen!
 

OskariLuften

Ny medlem
Går inte att komma runt (Såvida du kanske inte är Senator/Hon). Platserna öppnas upp gratis i mån av plats 24h innan avgång.

F.ö så är mitt råd, var försiktig med förkortningarna. Antar att du flyger från Johannesburg (JNB) och inte Johor Bahru (JHB) i Malaysia (Vilket f.ö har ett trevligt Hiltonhotell). ;)

Och sist men inte minst, välkommen!
Tack!

Haha hoppsan, jag som kände mig flitig där med förkortningen :p

Du råkar inte veta om det går att boka en plats och sedan ändra vid 24h innan/vid incheckning?
 
Toppen