Senaste nytt

Extra bagage Eurobonus Gold

micke

Medlem
Funderar på vad som gäller ang. extrabagage på en flygresa med Star Alliance men där hemresan börjar med ett ben som inte flygs av Star Alliance
Resan består av 3 ben i båda riktningar där alla utom just första delen på hemresan är Star Alliance.
Betyder det att jag inte får ta med mig extrabagage eller räknar man på helheten.
Tror flygresan säljs av Lufthansa.
 

palmen

Moderator
Funderar på vad som gäller ang. extrabagage på en flygresa med Star Alliance men där hemresan börjar med ett ben som inte flygs av Star Alliance
Resan består av 3 ben i båda riktningar där alla utom just första delen på hemresan är Star Alliance.
Betyder det att jag inte får ta med mig extrabagage eller räknar man på helheten.
Tror flygresan säljs av Lufthansa.
Jag hade en sådan resa för några år sedan och det var Virgin som flög första sträckan, då gällde deras regler för bagaget så jag fick inte ta något extra pga status.
 

stare

Medlem
Lånar tråden: Bokat Star Alliance Bonusresa via SAS hemsida. Flyger med Brussels Airlines i Business till USA via Bryssel. Biljetten ligger snyggt i SAS appen, och där är det specat 2 incheckade bagage. Men på Bryssels hemsida, får jag bara fram 1 incheckat bagage. Vad gäller?
"2.13 Bagageregler. Bagagetilldelningsreglerna fastställs av SAS eller det utförande partnerflygbolaget."
Jag är även EBG.
 
Last edited:

igelkotten

Medlem
Skiljer sig mkt bolag emellan om deras IT kan visa bagagmängden du har rätt till om du har status som ger dig en extra väska. Så troligen är det som hänt här hos Brussels.
 

LPC123

Medlem
Lånar tråden: Bokat Star Alliance Bonusresa via SAS hemsida. Flyger med Brussels Airlines i Business till USA via Bryssel. Biljetten ligger snyggt i SAS appen, och där är det specat 2 incheckade bagage. Men på Bryssels hemsida, får jag bara fram 1 incheckat bagage. Vad gäller?
"2.13 Bagageregler. Bagagetilldelningsreglerna fastställs av SAS eller det utförande partnerflygbolaget."
Jag är även EBG.
En business biljett på Brussels tillåter 2 incheckade bagage och som guld borde du få 3st. 2 är du garanterad i alla fall.
 

squeezen

Medlem
0D8A7634-B50E-4884-9156-0191A2E9C90D.jpeg


A46C59A7-05E4-438C-9C6B-AD3E226D07E5.png


Flyger flighterna ovan, EBG. I bokningen på lufthansas app står en väska (standard) men om LH group regler gäller borde jag som guld få ta en till?
Trots att edelweiss är på ett ben, och eurowings discover på ett ben?
 

squeezen

Medlem
Står så här i min bokning:
2314B680-431C-446B-89EA-05DABE4516AB.jpeg

SKP är lite oklart för mig och minna inte exakt hur det brukar stå, men antar detta betyder guld är inlagt?
 

Rickard_O

Medlem
Står så här i min bokning:
Visa bifogad bild 137529
SKP är lite oklart för mig och minna inte exakt hur det brukar stå, men antar detta betyder guld är inlagt?
 

Hachans

Medlem
Står så här i min bokning:
Visa bifogad bild 137529
SKP är lite oklart för mig och minna inte exakt hur det brukar stå, men antar detta betyder guld är inlagt?

Nej, det betyder att systemet inte känner igen din status. Det var likadant för mig igår, men när jag checkat in i appen så blir det plötsligt rätt på alla boardingkort och liknande. En jättegammal bugg som Lufthansa inte verkar kunna fixa.

Löser det sig inte själv så visa kortet vid incheckning så kommer allt rätta till sig.
 

squeezen

Medlem
Nej, det betyder att systemet inte känner igen din status. Det var likadant för mig igår, men när jag checkat in i appen så blir det plötsligt rätt på alla boardingkort och liknande. En jättegammal bugg som Lufthansa inte verkar kunna fixa.

Löser det sig inte själv så visa kortet vid incheckning så kommer allt rätta till sig.
Kanske skrivit fel format då. Jaja, får fixa på plats då det verkar låst nu, flight går imorgon
 
Toppen