Senaste nytt

ExpertFlyer försämrad: visar nu inte tillgänglighet för hela Star Alliance längre

tomeck

Medlem
Morr!!!
Ja, jag testade faktiskt just att söka och börjar anta detsamma som du.

Har också testat samma sak och verkar så. Man får annat om man söker via krisflyer. Men beror väll på SQ vanlig block på dessa flyg mot partner inom star alliance förutom vissa få undantag som LH ffp m.m.
 

Dr. Miles

Expert
Det som är bra med ExpertFlyer är att man kan sätta på påminnelse när award plats på din önskad flight har fått ledig plats.

Screenshot20121015_1.jpg
 

Dr. Miles

Expert
Jag har märkt att ExpertFlyer visar inte samma platstillgång som ANA och då vi pratar inte om ANAs egna flygningar.
Jag undrar om varifrån ExpertFlyer hämtar sin information.
 

Randy Marsh

Medlem
Jag har märkt att ExpertFlyer visar inte samma platstillgång som ANA och då vi pratar inte om ANAs egna flygningar.
Jag undrar om varifrån ExpertFlyer hämtar sin information.
På FT spekuleras det i att ExpertFlyer hämtar sin information från United och att det är därför tillgången inte stämmer med ANAs.
 

Roger J

Medlem
De nya *-bolagen kommer inte upp med *A-sökningen (UA?), men den tillgänglighet man ser när man söker enbart på t.ex. Copa och Avianca i EF verkar stämma väl överens med starnet.
Jag är därför rätt nöjd med hur EF fungerar nu. Dock skulle det vara bra att se Eurobonus-tillgång för LH-gruppen, nu får man upp massa Firstclass-tillgänglighet fast Eurobonus ser dessa först två veckor innan avgång...
 

Senator

Moderator
Jag ville inte starta en ny tråd om suveräna ExpertFlyer, men använde en annan funktion under veckan.

Jag har nu uppgraderat utresan med BA i morgon, men fick inget erbjudande på hemresan på lördag. Som BAEC Guld får jag jo boka plats i ET vid bokningstillfälle och jag hade valt rad 14. Eftersom första raden i ET har samma konfiguration som sista raden i CE, är det samma upplevelse som i CE (komfort) var jag sugen på denna rad (i detta fall rad 5), men denna var blockerad tillsammans med nästa 6 rader.

Så jag la in "Seat Alert" på ExpertFlyer för platserna 5A och 5C om dessa blev lediga. Nu plingade det till i email-lådan, och jag fick snabbt ändrat till önskade platser. Åter en mycket bra funktion i ExpertFlyer.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har problem att kolla "Star Alliance" (ej enskilda Star Alliance flygbolag) awardplatser med ExpertFlyer när jag loggade in idag.
Förr kunde jag välja "Star Alliance" överst på listan av flygbolag men nu finns det inte längre. :confused:

Screenshot20131113_1.png

Har ni samma problem eller är det bara jag?
 

jumbooze

Medlem
Jag har problem att kolla "Star Alliance" (ej enskilda Star Alliance flygbolag) awardplatser med ExpertFlyer när jag loggade in idag.
Förr kunde jag välja "Star Alliance" överst på listan av flygbolag men nu finns det inte längre. :confused:

--BILD

Har ni samma problem eller är det bara jag?

Jag fick ett mail häromdagen (slängde det) där de skrev något om problem om jag minns rätt.
 
Toppen