Senaste nytt

Executive Lounge på Radisson Scandinavia Göteborg

jonten

Medlem
Då var den även invigd för mig, inte helt klart vad som gjorde att jag fick access. Men när jag nämnde Platinum och Lounge så knappades det hej vilt på datorn och manager tillfrågades i rummet bakom. Fick business class rum och då tillgång. Hade bokat billigaste, men troligtvis först uppgraderad till junoir svit och sen nedgraderad då jag ville ha Lounge. Sitter här just nu och det finns både sprit, öl, champagne, vin, cider all tänkbar cola.... Maten är sämre, några små tonfisk wraps, inte särskilt matigt samt ost och kex. Och såklart kakor, chips och dylikt.
Vi är två personer här så det är inte särskilt trångt.
Lite bilder kommer här IMG_20190619_181410.jpg IMG_20190619_181415.jpg IMG_20190619_181410.jpg IMG_20190619_181415.jpg IMG_20190619_181418.jpg IMG_20190619_181420.jpg
 

mha321

Medlem
Hyggligt likvärdiga, junior sviten är större och har en soffa. Men är man själv på tjänsteresa så är Lounge bättre. Loungen skulle bara få något mer matigt så är den helt ok. Och sen så skall ju självklart Platinum alltid ha tillgång oavsett rumstyp
Hur är det med loungen utanför just "happy hour" tider? Har de alltid kaffe och snacks som i en del lounger eller är det helt tomt?

(jag fick själv junior svit när jag checkade in, ingen idé att ens fråga eftersom jag redan hade andra planer för kvällen...)
 

jonten

Medlem
Hur är det med loungen utanför just "happy hour" tider? Har de alltid kaffe och snacks som i en del lounger eller är det helt tomt?

(jag fick själv junior svit när jag checkade in, ingen idé att ens fråga eftersom jag redan hade andra planer för kvällen...)
Kaffe, läsk, kakor, chips, tidningar. Men repan sa att det skulle finnas ngt ätbart typ snittar, men det såg jag inga. De kom fram mellan 18-20.
 

jonten

Medlem
Även idag uppgraderad så jag får tillgång , frågar rakt ut och inga problem. Kollegan blev som statuslös uppgraderad till BC rum men fick ingen access. Så jag upplever att man som Platinum kan be om tillgång till loungen, eller dagsformen på repan styr det nog.
Jag hoppas de låter det bli en officiell förmån för Platinum
Lite bättre snittar idag, toast skagen. 3-4 pers förutom mig och kollegan.
 

jonten

Medlem
Ytterligare några nätter spenderade och nu är jag och kollegan tjenis med många och nu går det lätt, uppgraderad och statuslösa kollegan löste de genom att sätta 2 personer på mitt rum. Ena kvällen ensamma i loungen och fick mycket arbete utfört och en del dricka. Andra kvällen var det mer folk och de fick fylla på dricka några gånger, vilket gjordes snabbt och effektivt.
Jag fick även chansen att prata en kvart med en hövding på hotellet, och man tog sig tid att lyssna på mina synpunkter, jag vill tex ha loungen även för frukost, detta hade de på roadmapen, sen tog jag upp att Platinum alltid skall ha tillgång till loungen oavsett rumstyp, detta lät som lösningsbart och de skulle ta det en runda med cheferna. Framförallt så var de tydliga med att Platinum är något extra och personalen skall inte krångla, de är tillsagda att vara flexibla och tex ge Svit om det finns och om Platinum önskar det.
Efter detta samtalet så kände jag mig absolut mer viktig på detta hotell, och det framgick med tydlighet i samtalet.

Sen en generaltavla de luxe av både mig och städerskan, när jag skulle käka frukost så lämnade jag rummet med mitt SJ årskort nedstoppad i ljusknapps kompisen. Brukar stoppa ner lämpligt kort..... När jag kom tillbaka så hade de hunnit städa, och snott mitt kort.. Hittade städerskan en bit bort, med mitt kort instoppat i det rummets ljusknapps kompis... Hon förstod typ nada engelska men fattade till slut att kortet var mitt. Klantigt av mig...
 

Valley

Medlem
Tycker personalen där haft väldigt olika uppfattning om vad som ingår för resp. medlemskategori.
Ena gången får du allt du skall ha. Nästa gång hjälper det inte ens att påminna dem.

Nu spelar det nog ingen roll för en annan då jag är tillbaka på ruta 1 hos Radisson.
Vet du om man har lounge access för Jr Suite ?
Hittade inget om det i rumsbeskrivningen
 
Toppen